2013. november 16., szombat

Egészséges tejbegríz fűszeres őszi sült gyümölcsökkel

Lehet finom, ami egészséges? Persze! Mivel mostanában elég erősen ráfeküdtem az edzésekre, és nagy önuralommal lejjebb vittem a sütiadagot (tantiluszi kínokat élek át, hős vagyok, ugye?), és szeretném már látni az eredményét az erőfeszítéseimnek (lassan, de biztosan mennek le dekák, a kitűzött cél az, hogy jövő májusra, a szülinapomra nézzek ki úgy, ahogyan szeretnék, jó úton haladok, úgy gondolom), ezért ha találkozom egy kalóriaszegény, ámde finom étellel, azt részesítem előnyben a laktató fogásokkal szemben.
Ahogyan az lenni szokott, teljesen mást terveztem készíteni, aztán megláttam Mautner Zsófinál ezt a finomságot, és már vettem is az irányt a biobolt és a zöldséges felé. Gyorsan készen van, nagyon finom és még egészséges is. Megér egy próbát!

Egészséges tejbegríz fűszeres őszi sült gyümölcsökkel
Hozzávalók:
- 1 l (mandula) tej
- 15 dkg teljes kiőrlésű búzadara
- 1 tk őrölt gyömbér
- 2 + 4 ek cukor (édesítő)
- 1 tk vaníliakivonat
- 1 kg gyümölcs, vegyesen (én most szilvát, almát és körtét használtam)
- 1 citrom
- 1 ek étkezési keményítő
Elkészítés:
A gyümiket feldaraboljuk, egy nagy tálba tesszük, rá reszeljük a citrom héját, meglocsoljuk fél citrom levével, hozzáadjuk az őrült gyömbért és összekeverjük. Majd hozzáadjuk a 2 ek cukrot, és az étkezési keményítőt. Kivajazunk egy jénai tálat, beleszórjuk a fűszeres gyümölcsöt, és 180 fokra előmelegített sütőbe  toljuk, és kb. 20 perc alatt készre sütjük.
A tejbegríz elkészítésében semmi különleges nincs, csak a hozzávalókban tér el a hagyományostól. A tejet egy lábosban felmelegítjük, belekeverjük a vaníliakivonatot. Ha felforrt, beleöntjük a búzadarát, mehet bele a csipet só és 4 ek cukor, és megfőzzük a tejbegrízt.
Ennyi. Készen vagyunk, már csak a tálalás van hátra.
Egy tányérra tejbegrízt szedünk, ráhalmozzuk a sült gyümit, minek olyan illata van, hogy képtelenség ellenállni neki (nem mintha bármi ilyen szándékunk lenne...,), és már eshetünk is neki a finomságnak.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése