2013. november 11., hétfő

Jane Austen forró csokoládéja





Annyira tudtam, hogy ez lesz! Mégis megvettem a Stahl magazin csokoládés különszámát. Csokoholista vagyok és a kísértésen kívül mindennek ellen tudok állni. Csak bele kellett lapoznom az újságba, és már el is vesztem. A következő néhány hónapra megvan a csokis sütis menü. De mivel akkor olvastam el a sajtóterméket, amikor már készen voltak a hétvégi nasik, ezért kénytelen voltam átmenetileg egy csokis innivalóval enyhíteni elvonási tüneteimet. 
Egyáltalán nem tartozom Jane Austen rajongói közé, még leghíresebb regénye, a Büszkeség és balítélet sem varázsolt el igazán. A tévésorozat annál inkább. Az írónő által bemutatott angol vidéki élet nagyon is kedvemre való lenne, pláne, ha olyan finomságokat fogyaszthatnék folyamatosan, mint amelyeket a könyvek szereplői. Ezek után talán nem meglepő, hogy az első csokiság, amit elkészítettem a különszámból, Jane Austen forró csokoládéja volt. Nem csalódtam, isteni finom, mindenkinek ajánlom!

Jane Austen forró csokoládéja
Hozzávalók:
4 ek kakaópor
- 3 ek cukor
- 5 dl tej
- 2 dl habtejszín
- 1 tk vaníliakivonat
- 5 dkg étcsoki
A tetejére:
- 2 dl habtejszín
- 1 ek kakaópor
Elkészítés:
Egy lábosban összekeverjük a kakaóport, a cukrot és a fahéjat. Hozzáöntjük a tejet és a tejszínt, és a vaníliakivonatot. Aztán kézi habverőt kapunk a kezünkbe, feltesszük a lábost a tűzre, és mérsékelt hőfokon összeforraljuk.
Levesszük a tűzről, beletördeljük az étcsokit, és addig keverjük, amíg el nem olvad a csoki.
A habtejszínt felverjük (én türelmetlen és lusta voltam, előkaptam a hűtőből a habos flakont).
Már csak egy lépés választ el a hedonista kényeztetéstől: bögrébe töltjük a forró csokit, megpúpozzuk a tejszínhabbal, és szűrön keresztül megszórjuk a kakaóporral, és ihatjuk is.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Kíváncsi lennék, hogy eredetileg milyen alapanyagokból készült (habtejszín helyett gondolom zsíros tejszínnel - isteni lehetett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jane Austen korában még biztosan zsíros tejszínnel készült. Azért mai alapanyagokból is isteni finom!

      Törlés