2013. november 5., kedd

Sörös káposztával töltött csirkecomb

A vasárnapi ebéd egy heves hűtőnyitásnak köszönhetően került kiválasztásra. Ugyanis éppen vehemensen telefonáltam, amikor vízért nyitottam ki a hűtőt, és sikeresen magamra borítottam egy zacskó savanyú káposztát, és egy doboz sört (még karácsonyról maradt ott, már régen elfeledkeztem róla). Rám teljesen jellemző módon erre eszembe jutott, hogy nemrégiben láttam a Vidék íze c. újságban egy káposztás csirkecombot, amit el akartam készíteni, aztán elfelejtettem. Ámde most azonnal eszembe jutott, és másodperceken belül szétvágtam a konyhát, mert nekiálltam megkeresni a receptet. Nagy nehezen megtaláltam, és alig vártam, hogy nekikezdhessek az elkészítésének. Bár elsőre durvának hangzik a sör-káposzta párosítás, nagyon finom lett, mindenkinek csak ajánlani tudom!

Sörös káposztával töltött csirkecomb 
Hozzávalók:
-  6 csirkecomb
- 50 dkg savanyú káposzta
- 1 hagyma
- 15 dkg bacon
- 1 csipet őrölt boróka (egész borókát törtem meg mozsárban)
- 2 babérlevél
- 2 dl sör
- só, bors
- 2 dl víz
Elkészítés:
Az első lépés az aprítás. Apróra vágjuk a bacont és a hagymát, a savanyú káposztát pedig kicsit átvágjuk.
Egy nagy serpenyőt kerítünk, megpirítjuk benne a bacont, majd hozzáadjuk a hagymát, és üvegesre pirítjuk. Végül mehet rá a savanyú káposzta is. Beletesszük a babérleveleket, meghintjük őrölt borókával. Szakaszosan felöntjük a sörrel, megpároljuk rajta a káposztát. 
Ha készen van a töltelék, fellazítjuk a combok bőrét, és betöltjük alá az ízes, sörös káposztát (én meg nem iszom a sört soha, de ez a káposzta olyan finom...). A combokat sózzuk, borsozzuk, majd egy tepsibe sorakoztatjuk őket, aláöntünk kevés olajat és a 2 dl vizet. Alufóliával letakarjuk, és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol kb. egy óra alatt megpároljuk. A fóliát levesszük, magasabbra tekerjük a sütőt, és szép pirosra sütjük a csirkecombokat. 
Köretnek én krumplipürét készítettem, de sült krumplival sem fogunk tévedni.
Mi felvettük a családi repertoárba ezt a finomságot, nagyon ízlett mindenkinek. Érdemes új ízeket kipróbálni, kíváncsinak lenni nem mentség, hanem állapot!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése