2014. január 23., csütörtök

Citromkenyér mákkal


Kicsit túladagoltam a citromot, gyorsan ki kellett találnom, mire használjam fel a maradékot, mert kidobni ugye nem fogom. Kinyitottam és gyorsan be is csuktam a receptes szekrényt, nem volt kedvem végigtúrni az iszonyatos mennyiségű receptet. A neten sem akartam nézelődni, de a citromproblémát meg kellett oldani. Vészhelyzetben jönnek a legjobb ötletek, nekem is kisvártatva eszembe jutott, hogy valamikor láttam édesemnél egy jó kis citromkenyeret. Célirányosan gyorsan rákerestem a receptre, villámgyorsan meggyőztem magam, hogy nekem most erre van szükségem. Egyszerű, hamar megvan, és nagyon finom. Többször megsütős!

Citromkenyér mákkal
Hozzávalók:
1 csésze = 2,5 dl
Tésztához:
- másfél csésze liszt
- 2 ek darált mák
- fél csomag sütőpor
- egy csipet szódabikarbóna
- 1/2 tk só
- 1 és 1/8 csésze cukor
- 4 tojás
- 2 citrom héja
- 1 citrom leve
- 22,5 dkg olvasztott vaj
-1/4 csésze tejföl
A sziruphoz:
- 1 citrom leve
- 1/3 csésze cukor
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Kivajazunk és lisztezünk egy püspökkenyér formát.
Egy tálban összekeverjük a lisztet, a mákot, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót.
A tojásokat, a cukrot, a citromhéjat és citromlevet kézi mixerrel habosra keverjük. Hozzáadjuk az olvasztott vajat és a tejfölt. Két részletben belekeverjük a lisztes elegyet. És már csak annyi a dolgunk, hogy beleöntjük a tésztát a formába, betoljuk a sütőbe és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).
Amíg sül a kenyér, elkészítjük a szirupot. A roppant bonyolult művelet menete a következő: a citromlevet és a cukrot kis tálban felforraljuk, majd még 3 percig főzzük. 
Ha elkészült a tészta, 5 percig hagyjuk pihenni, majd kiborítjuk a formából, megszurkáljuk fogpiszkálóval és meglocsolgatjuk a sziruppal. 
Ha kihűlt, szeleteljük, megkenjük lekvárral, vagy bármivel, amihez kedvünk van, és tejjel vagy kakaóval tálalva már készen is van a finom reggeli/vacsora.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése