2014. január 25., szombat

Kakaós linzertekercs

Nemrégiben végigsöpört a gasztroblogokon egy nagyon jó recept, ami nagyon megtetszett, és amikor megláttam a fotót a sütiről  Sarokkonyhánál, azonnal tudtam, hogy én ezt ki fogom próbálni! Most jött el az idő, mert egy egyszerű, házias, és természetesen kakaós édességre vágytam, és ez volt a tökéletes választás. Egy újabb bizonyíték arra, hogy teljesen hétköznapi hozzávalókból is csodákat lehet alkotni. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki, mert isteni finom!

Kakaós linzertekercs
Hozzávalók:
Tésztához:
- 20 dkg finomliszt
- 20 dkg rétesliszt
- 22 dkg hideg vaj
- 20 dkg tejföl
- csipet só
Töltelékhez:
- 5 dkg olvasztott vaj
- 1 ek kakaópor
- 4 ek porcukor
Elkészítés:
A lisztet és a sót egy nagy tálban összekeverjük, majd elmorzsoljuk a hideg vajjal. Hozzáadjuk a tejfölt, és összegyúrjuk a tésztát, amit kettéosztunk.
A porcukrot és a kakaóport összekeverjük egy kis tálban.
Lisztezett felületen téglalapot nyújtunk belőle (hát, nekem kör lett, de nem csináltam magamnak problémát ebből). Megkenjük az olvasztott vaj felével, megszórjuk a kakaós porcukor felével. Bejgliszerűen feltekerjük, majd ugyanezt elkövetjük a tészta másik felével, és mindkét tekercset sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. fél óra alatt készre sütjük. Megvárjuk, amíg langyosra hűl, jól megszórjuk porcukorral, majd felszeleteljük. Hihetetlen, hogy milyen gyorsan elpárolog a két tekercs..
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése