2014. január 21., kedd

Krumplis lepény, minden földi jóval

Új hónap, új blogkóstoló. Imádom ezt a játékot, mert lehetőséget ad rá, hogy jobban megismerjek számomra eddig ismeretlen blogokat is, amelyeken nagyon izgalmas és érdekes recepteket lelhetők fel. A sorsolás szeszélye folytán most az Őrülten jó ételek blogon nézhettem szét. Ámultam-bámultam a kreatív ötletek során, legszívesebben elejétől végéig kipróbáltam volna minden receptet, nagyon nehéz volt a választás. Ezúttal nem egy desszertbe szerettem bele, hanem az ragadta meg a fantáziámat, hogy egy krumplis lepény feltétjében felfedeztem összetevőként a csemege uborkát. Álmomban nem jutott volna eszembe ez a párosítás, ezt muszáj volt kipróbálnom! Istenkirály lett, imádtuk!

 Krumplis lepény, minden földi jóval
Hozzávalók:
Tésztához:
- 30 dkg burgonya
- 35 dkg liszt
- 1 db tojás
- 10 dkg zsír
- 2 dkg élesztő
- 1 dl tej
- 1 tk kristálycukor
- csipet só
Feltéthez:
- 15 dkg sajt
- 1 vöröshagyma vagy lilahagyma
- 1 db kaliforniai paprika
- 10 dkg csemegeuborka
- egész kömény
- majoránna
- bors
Elkészítés:
A tésztában annyi a különlegesség, hogy zsírral készül, nem vajjal. Kicsit féltem attól, hogy milyen lesz az íze, hiszen még nem próbáltam eddig, de az az igazság, hogy nagyon finom lett, meg is jött a kedvem a zsírral való sütéshez. 
A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, enyhén sós vízben megfőzzük, majd áttörjük.
A tejet mikróban meglangyosítjuk, hozzákeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, és felfuttatjuk.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a tojást, a meglangyosított zsírt, a sót, az áttört burgonyát és az élesztős tejet, majd ruhaujj felgyűr, tésztát dagaszt a hozzávalókból. Tiszta konyharuha, rendes langyos hely, 1 óra kelesztés.
Egy tepsit vékonyan megkenünk olajjal, majd beletesszük a tésztát, és kézzel szépen belenyomkodjuk a tepsi aljába. 
A feltét hozzávalóit apró kockákra vágjuk, a hagyma kivételével, amit félkarikára szeletelünk. A sok finomságot kedvünk szerint ráhalmozzuk a tészta tetejére, megszórjuk majorannával, borsozzuk, majd jól meghintjük egész köménnyel. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).
Megvárjuk, amíg kihűl (na jó, langyos lesz, úgysem bírjuk ki, ezt enni kell, minél előbb!), szeleteljük, gyönyörködünk kicsit a látványban, majd gyorsított ütemben eltüntetjük a finomságot.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése