2014. február 26., szerda

Bailey's házilag

Ahhoz képest, hogy sem én, sem atyám nem iszik alkoholt, elég" komoly" problémák szoktak támadni a Bailey's készlet körül. Ugyanis párolog. Nagyon gyorsan. Nem, nem mi isszuk meg, csak mindig ezt viszi atyám ajándékba, ezért előfordult már velem, hogy ott álltam a félig kész sütivel, és akkor derült ki, hogy nincs otthon egy nagyon fontos kellék: a Bailey's. Nem igazán bűbájos formában adtam elő ezirányú problémáimat atyámnak, aztán persze hatalmas nevetés lett a vége. Sokszor megkaptam már, hogy ha ennyire fontos nekem ez a likőr, akkor készítsem el magamnak. Valamiért mindig azt gondoltam, hogy ez nekem túl bonyolult lenne, ezért maradt a bolti vásárlás, és a folyamatos "konfliktusforrás". Aztán atyám egyszer megosztott a facebook oldalamon (nagyon bejött nekünk a modern technika..) egy Bailey's receptet, megnéztem, elcsodálkoztam, hogy mennyire egyszerű elkészíteni, és belevágtam a projektbe. Nos, kalandosra sikerült (miért nem írta bele senki a receptbe hogy ne zománcos lábosba tegyem a cukrot karamellizálni?), de megtetszett a házi likőrkészítés, úgyhogy a családi békét eggyel kevesebb probléma veszélyezteti.

Bailey's házilag
 Hozzávalók:
 - 5 dl tejszín
- 0,5 dl tej
- 6 dkg cukor
- 2 tubus sűrített tej
- 1 dl kávé
- 4 dl whiskey (írből az autentikus, de nem sznobok nyugodtan használjanak bármilyet)
- 1 ek vanília aroma
Elkészítés
Egy lábosban a tejszínt és a tejet felforraljuk, majd félretesszük.
A cukrot egy magas oldalú lábosban (nem zománcos! nekem fogalmam nem volt róla, hogy nem az a megfelelő erre a célra, ennek eredményeként hosszú edénysúrolás várt rám..) karamellizáljuk. Ha eljutunk idáig (nekem másodjára, de sikerült!), akkor fogjuk a forró tejszínes lábast, egy lépést hátralépünk, majd vékony sugárban, folyamatos keverés mellett hozzácsurgatjuk a karamellhez. Lesz egy kis sistergés, gőz, ilyesmi, de ne riadjunk meg ettől, hamar megszűnik a jelenség. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy simára keverjük a karamelllel a tejszínt, és szépen sorban hozzáöntjük a sűrített tejet, a whiskeyt, a kávét és egyet ráforralunk.
Készen vagyunk, üvegekbe töltjük a likőrt, két hétre mehet a hűtőbe, aztán már csak ki kell kapnunk onnan, ha szükség van rá valamilyen sütihez. Csak azt bánom, hogy nem vágtam bele hamarabb a projektbe..


3 megjegyzés: