2014. február 18., kedd

Sütőtökös-csokis kalács


Sajnos véget ért a sütőtökszezon, pénteken már hiába kerestem a zöldségesnél. Kár, mert még nagyon sok recept vár kipróbálásra, amelyben a sütőtöké a főszerep. Nagyon elbúsultam, mert természetesen most bukkantam rá Limaránál egy ínycsiklandozó kalácsra, amit azonnal meg akartam sütni. Aztán hirtelen eszembe jutott, hogy a sütőtökös rakott krumpli készítésekor a maradék sütőtököt megsütöttem, pürésítettem és lefagyasztottam. Vagyis van sütőtökpüré, elkészülhet a finomság! Gyorsan összedob, megsüt, kíváncsian megkóstol, és elalél: ilyen finom kalácsot még nem ettem, azonnal bekerült a kedvencek közé!

Sütőtökös -csokis kalács
Hozzávalók:
- 60 dkg liszt
- 1 tk só
- 3 ek cukor
- 12 dkg sütőtökpüré
- 2,5 dl tejszín
- 1 dl narancslé
- fél narancs reszelt héja
- 1 citrom reszelt héja
- 1 tojás
- 3 dkg élesztő
- 8 dkg étcsoki
A tetejére:
- 1 tojás
- jégcukor
Elkészítés:
Nem visszük túlzásba a tésztát: egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a sót, a cukrot, a sütőtökpürét, a tejszínt, a narancslevet, a citrom és a narancs reszelt héját, a tojást, az élesztőt (nem kell felfuttatni!), és az apróra vágott étcsokit. Bedagasztjuk a tésztát, majd letakarjuk konyharuhával, és kb. fél óra alatt duplájára kelesztjük. 
Három részre osztjuk a tésztát, és enyhén lisztezett felületen hosszúra sodorjuk, és összefonjuk a három rudat. Vajazott, lisztezett püspökkenyérformába (vagy sütőpapírral bélelt tepsibe) tesszük a tésztát, letakarjuk tiszta konyharuhával, újabb fél óra kelesztés.
Ha megkelt, a tetejét lekenjük a felvert tojással, megszórjuk jégcukorral, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük. Megvárjuk, míg langyosra hűl, szeleteljük, és már készen is van a rendkívül finom reggeli/vacsora.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Téged sorsolt nekem Süni:-) Jó sok sütid van, így nem lesz könnyű dolgom... De majd csak dűlőre jutok valahogy.
    Sok boldog névnapot!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Kíváncsian várom, melyik sütit választod, remélem, nem okozok csalódást!:-)

      Törlés