2014. február 15., szombat

Tojáslikőrös sajt torta

Még Lengyelországban kaptunk a hoteltól az úti ellátmányban smarties csokit. Atyám minden tiltakozása ellenére nem hagytam, hogy elhamizzuk, ugyanis akkor már tudtam, hogy ha hazaértem, mihez fogom felhasználni a kicsi cukrokat (persze itthon is bármikor vehettem volna, de akkor hol marad a látható motiváció?). Nemrégiben láttam egy tortát Notburgánál, amibe első látásra beleszerettem.
Már régen gondolkodtam azon, hogy mihez kezdjek a sok tojáslikőrrel, ami a spájzban van, és az év során nem nagyon használtam fel. Ehhez pedig szép adag kell ebből a likőrfajtából. Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen íze lesz ennek a sajttortának, ezért nem volt kérdés, hogy az első adandó alkalommal elkészítésre kerül. Nos, azt kell mondanom, hogy elsőre furcsa, de nagyon finom, érdemes kipróbálni!

Tojáslikőrös sajt torta

Hozzávalók:
- 1 csomag csokis keksz
- 8 dkg vaj
- 4 tojás
- 16 dkg cukor
- 80 dkg krémsajt
- 4,4 dl tojáslikőr (igen, ennyi kell bele!)
- 4 ek étkezési keményítő
- 2 dl tejszín
- 1 cs smarties cukor
Elkészítés:
A csokis kekszet mozsárban (vagy Nigellásan sodrófával) összetörjük. A vajat megolvasztjuk, hozzákeverjük a kekszmorzsához. Egy 26 cm-es tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, belenyomkodjuk a keveréket, és negyed órára betesszük a hűtőbe.
A tojásokat és a cukrot kézi mixerrel habosra keverjük. Hozzáadjuk a krémsajtot, a tojáslikőrt és az étkezési keményítőt. A masszát beleöntjük a tortaformába, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. 45 perc alatt készre sütjük (akkor jó, ha már teljesen szilárd a tészta). Kihűtjük.
A tejszínből kemény habot verünk, rákenjük a tortára, kevés tojáslikőrrel meghintjük, és jól megszórjuk a smarties cukrokkal.
Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük, először meglepődünk, aztán jól behabzsoljuk a finomságot.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése