2014. március 12., szerda

Almás-mákos- puncsos bukta


Az  Őrülten jó ételek blog a kreatív ötletek tárháza. Én sem vagyok fantázia híján, de olyan ízpárosításokkal találom lépten-nyomon szemben ott magam, ami álmomban nem jutna eszembe. Naná, hogy kíváncsi leszek, és azonnal ki kell próbálnom a receptet. Most is így jártam, éppen azon merengtem, hogy ideje lenne már valami buktaféleséget sütni reggelire, amikor szembetaláltam magam a puncsos-almás-mákos töltelék ötlettel. Azonnal elrohantam a zöldségeshez almáért, és már készült is a bukta. Isteni finom, többször sütős!

Almás-mákos-puncsos bukta
Hozzávalók:
Tésztához:
- 55 dkg liszt
- 10 dkg vaj
- 3,5 dl tej
- 3 dkg élesztő
- 1 db tojás
- 4 tk cukor
- csipet só
Töltelék:
- 20 dkg alma, lereszelve
- 5 dkg darált mák
- 2 cs puncsos pudingpor (ezt elnéztem, az eredeti receptben 1 volt, de nem baj, így is finom lett)
- 3 dl tej
- 4 ek cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 tk őrölt fahéj
Elkészítés:
A tésztához a tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzákeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
A vajat megolvasztjuk.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a csipet sót, a tojás sárgáját, az olvasztott vajat, majd végül a tejes élesztőt, és bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, meleg hely, duplára kelesztés (kb. fél óra).
Elkészítjük a tölteléket. A pudingokat csomómentesre keverjük egy kevés tejjel, majd a többi tejet felforraljuk, és hozzáadjuk a pudingot, sűrű krémet főzünk belőle. Hozzáadjuk a reszelt almát, a mákot, a cukrokat és fahéjat.
A tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk, és négyzetekre vágjuk. A darabok közepére halmozzuk a tölteléket. Ezután a négy sarkát összefogjuk, hogy a töltelék ne tudjon kifolyni belőle, gombócot formálunk belőle, és töltelékes oldalával lefelé sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket. Megkenjük a tojásfehérjével a tetejüket, majd fél órát kelesztjük őket. Ezután 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük a buktákat.
Megvárjuk, amíg kihűl, aztán csak esszük, esszük és esszük...
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése