2014. március 10., hétfő

Banános kölespuding


Nagyon szeretem a Két cica konyhája c. blogot, ezért csak idő kérdése volt, hogy mikor fogom megvenni Bezselics Ildikó szakácskönyvét. Egy kuponakció jó okot szolgáltatott erre, ezért végre hazahozhattam a kis kötetet. Mohón végiglapoztam, azonnal találtam benne vagy 20 receptet, amit mindenképpen el akartam készíteni. Mivel nem tudtam dönteni, ezért félretettem a könyvet. Nem sokáig hevert dologtalanul az asztalon, ugyanis kiderült, hogy ahhoz a smoothie-hoz, amit kinéztem, már nem jó a spájzban már jó ideje hányódó datolya, ezért gyorsan ki kellett találnom, mi legyen a sok banánnal, amit beszereztem. Természetesen újra a kezembe vettem a könyvet, és most már lassabban, célirányosan néztem végig, gyorsan rá is leltem a banános kölespudingra, ami minden szempontból megfelelt a kívánalmaknak. Gyorsan neki is álltam, még gyorsabban el is készült, hiszen sütni sem kell, viharsebességgel fogyott el. 

Banános kölespuding
Hozzávalók:
- 20 dkg köles
- 3 banán
- 3,5 dl kókusztej
- 2 ek méz
- 1 citrom héja és leve
- 1 tojás
Elkészítés:
A kölest néhány órára vízbe áztatjuk.
Egy nagy lábosba tesszük a leszűrt kölest, annyi vizet teszünk hozzá, hogy éppen ellepje, majd lassú tűzön puhára főzzük.  A banánt pépesítjük (én krumplinyomót használtam erre a célra, de egy villa is megteszi)
Egy kisebb lábosban összekeverjük a kókusztejet a mézzel és a tojássárgájával, és a megfőtt köleshez adjuk. Belekeverjük a pépesített banánt, a citrom levét és héját, jól elkeverjük, majd levesszük a tűzről.
Néhány percig hagyjuk hűlni, ezalatt habot verünk a tojás fehérjéből egy csipet sóval. A tojáshabot belekeverjük a kölespudingba, majd kis tálkákba szedjük, és legalább 3 órára hűtőbe tesszük dermedni.
Önmagában is finom, de én úgy döntöttem, hogy egy kis csokiöntet nem fog ártani neki. És tényleg nem.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése