2014. március 23., vasárnap

Burgonyás kőttpogácsa

Szokásomhoz híven ismét túlvásároltam magam burgonyából - mindig dupla adagot veszek, mint amennyire szükségem van, fogalmam sincs miért -, és bár hét közben ritkán szoktam sütni (kizárólag akkor, ha első látásra beleszeretek egy receptbe, és nem bírom ki a néhány nap várakozást hétvégéig), azonban szegény krumplik már végnapjaikat élték, rossz volt rájuk nézni, muszáj volt kitalálnom valamit. Eszembe jutott, hogy régen volt pogácsa, és még régebben sütöttem Limarától (a kelt tésztákhoz az alapokat az ő blogjáról és természetesen a sógoromtól tanultam), ideje volt körülnézni nála. Nem tartott sokáig rátalálni egy ínycsiklandozó burgonyás pogácsára, amiben nem volt semmi fakszni, de nem is voltam "alkotós" hangulatban, tehát ez volt a tökéletes recept a számomra. Nem hezitáltam sokat, nekiálltam, megsütöttem, és mind megettük, mert isteni finom!

Burgonyás kőttpogácsa
Hozzávalók.
- 60 dkg burgonya
- 10 dkg vaj
- 1 tk só
- 2 tojás + 1 a lekenéshez
- 60 dkg liszt
- 2 dl tej
- 2 tk cukor
- 4 dkg élesztő
Elkészítés:
A burgonyákat meghámozzuk, kockára vágjuk, és enyhén sós vízben puhára főzzük. Leszűrjük, egy nagy tálba tesszük, rákockázzuk a vajat, áttörjük, kihűtjük.
A tejet mikróban meglangyosítjuk, hozzákeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a burgonyás vajat, a sót, a tojásokat és az élesztős tejet. Ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt, tiszta konyharuhával letakar, kb. fél óra alatt duplájára keleszt.
Vékonyan lisztezett felületen vastagra nyújtjuk a tésztát, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk. A tetejüket megkenjük a felvert tojással, konyharuhával letakarjuk, újabb fél órát kelesztjük.
A megkelt pogikat 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 20 perc alatt készre sütjük. Langyosra hűtjük, gyorsított ütemben bekebelezzük. Ennyi, egyszerű, de nagyszerű!
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése