2014. március 4., kedd

Csirkepörkölt galuskával


Nem igazán vagyok oda a magyaros konyháért, még soha nem éreztem késztetést, hogy elkészítsem a nagy klasszikusokat. Ez az állapot egészen addig tartott, amíg meg nem néztem DVD-n, hogyan készíti Mautner Zsófi a Főzőiskola alapfokon c. szakácskönyvében szereplő csirkepörkölt receptet, melynek következében kis családom legmélyebb döbbenetére bejelentettem, hogy nekem ezt ki kell próbálnom! Úgy is tettem, meglepően egyszerűen és gyorsan elkészült a vasárnapi ebéd, és bár meg lettem kritizálva, hogy némi fűszer elfért volna még benne, de első kísérletnek tökéletes volt. Először, de nem utoljára készült el nálam ez a klasszikus!

Csirkepörkölt galuskával
Hozzávalók:
Csirkepörkölthöz:
- 2 ek libazsír (nekem kacsazsír volt itthon, azzal is nagyon finom lett)
- 3 nagy hagyma, apróra vágva
- 2 ek pirospaprika
- 4 egész csirkecomb
- só, bor
Galuskához:
- 2 tojás
- 1,5 dl langyos víz
- 20 dkg lisztö
- só
Elkészítés:
Egy nagy lábosban felolvasztjuk a libazsírt, hozzáadjuk a hagymát, üvegesre pároljuk (egy kis praktika: ha megsózzuk a hagymát, nem fog odaégni).  Levesszük a tűzről a lábost, hozzáadjuk a pirospaprikát, és elkeverjük. Hozzáadjuk a csirkecombokat, átforgatjuk, hogy a pirospaprikás hagyma mindenütt egyenletesen bevonja őket. Visszatesszük a tűzre, néhány percig főzzük. Megsózzuk, megborsozzuk. Aláöntjük a vizet, majd erős lángon főzzük. Fokozatosan pótoljuk a vizet, ha nagyon elfő. Fedő nélkül, bő egy órán át főzzük. Ha a végén túl híg lenne a szaft, még erősebbre vesszük a tűzhely hőfokát, és addig főzzük a pörköltet, amíg a szaft besűrűsödik.
Amíg a hús fő, elkészítjük a galuskát. Egy párszor már kifejtettem, hogy utálok galuskát készíteni, rájöttem, azért, mert eddig nem sikerült eltalálni a tészta állagát, és mindig rengeteget szenvedtem a szaggatással. Most azonban végre megtudtam, hogyan lesz jó a tészta, így már nem volt kín az elkészítés. Tehát egy nagy tálba tesszük a tojásokat, villával felverjük őket. Hozzáadjuk a langyos vizet, elkeverjük.Hozzáadjuk a lisztet, majd fakanállal gyorsan, nagyjából elkeverjük. Nem szabad túlkeverni, nem tragédia, ha marad benne lisztcsomó.  Egy nagy lábasban vizet forralunk, megsózzuk, és ha már lobogva forr, nokedliszaggatóval beleszaggatjuk a galuskát. Kalandvágyó lelkek kipróbálhatják Zsófi módszerét, ő késsel szaggatja bele a vízbe a tésztát. Akkor jó a galuska, ha feljön a víz felszínére, leszűrjük, és már készen is vagyunk.
A tálalásnál a galuska mellé tesszük a combot, jól meglocsoljuk a lével (én így szeretem, de persze mindenki kedve szerint sűrítheti  a szaftot), és már ehetünk is.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése