2014. március 8., szombat

Csokoládés banánkenyér


A hétvégi bevásárlást intéztem a zöldségesnél, amikor hirtelen gyönyörű banánokkal találtam szemben magam. Azonnal kellett vennem néhány darabot, és  csak hazaérve kezdtem el gondolkodni azon, hogy vajon mit is kezdjek velük. Tettem-vettem, majd hirtelen eszembe jutott, hogy láttam egy banánkenyér receptet Mautner Zsófinál. Gyorsan előkerítettem a receptet, örömmel konstatáltam, hogy minden hozzávaló rendelkezésre áll, semmi sem akadályozhat meg abban, hogy azonnal nekiálljak a finomság elkészítésének. Egyszerű, gyors, mégis különleges és ráadásul még finom is!

Csokoládés banánkenyér
Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 2 tk sütőpor
- 20 dkg barna cukor
- 12,5 dkg puha vaj
- 2 tojás
- 4 puha banán, villával összenyomkodva (nekem csak 3 sikeredett, mert a negyediket elfogyasztottam menet közben, de így is finom lett a süti)
- 1 tk fahéj, chili és gyömbér
- 10 dkg étcsoki
Elkészítés:
Nem túl bonyolult a történet: a lisztet, a sütőport, és a fűszereket összekeverjük egy tálban. Egy másik tálban (csak, hogy legyen mit mosogatni) botmixerrel összekeverjük a barna cukrot, a puha vajat, a tojásokat és a villával összenyomkodott banánokat.
A masszához hozzáadjuk a fűszeres lisztet, és beletesszük az apróra vágott étcsokit is. 
Egy püspökkenyérformát kibélelünk sütőpapírral, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
Megpróbáljuk megvárni, amíg kihűl, aztán szeleteljük, és elfalatozzuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése