2014. március 2., vasárnap

Fahéjas. gyümölcsös fánk

Itt a fánkszezon, ideje alkotni valamit a műfajban. Tavaly már túlestem a tűzkeresztségen, az alap szalagos farsangi fánk kipipálva, lehet próbálkozni a variációkkal is. Jelen esetben az volt a döntő momentum, hogy találtam némi almát a hűtőben, és véletlenül kandírozott citromot vettem narancs helyett. Ezért amikor kitaláltam, hogy fánk készüljön hétvégén, természetesen olyan receptet kerestem, amelyekben ezek az összetevők felhasználhatóak. Nem kellett sokáig kutakodnom, a Nők Lapja Konyhában hamar megtaláltam, amit kerestem. Egyszerű, gyorsan megvan, különleges és finom! Csak az a gond vele, hogy nem lehet abbahagyni, és persze megint spinning előtt fotóztam, és naná, hogy nem bírtam ki, hogy ne csipegessek, csak ezt a tornaórát éljem túl valahogy...

Fahéjas, gyümölcsös fánk
Hozzávalók:
- 35 dkg liszt
- csipet só
- 1,5 ek porcukor
- 1 cs szárított élesztő
- 3,5 dl tej
- 1 tojás
- 2 dkg vaj, olvasztva
- 1 tk őrölt fahéj
- 10 dkg mazsola
- 10 dkg kandírozott gyümölcs
- 1 alma
- olaj a sütéshez
- porcukor a tálaláshoz
Elkészítés:
A tejet mikróban meglangyosítjuk. A mazsolát forró vízbe áztatjuk, az almát meghámozzuk és apró kockákra vágjuk (nekem sikerült átsiklanom az apró kitétel felett, így rusztikusra sikeredett a fánk, de teljesen mindegy, így is nagyon finom volt!).
Egy nagy tálban összekeverjük a lisztet, a sót, a cukrot és az élesztőt, majd hozzáöntjük a langyos tejet, beletesszük a tojást, az olvasztott vajat és a fahéjat. Hozzáadjuk a leszűrt mazsolát, a kandírozott gyümölcsöket, majd a hámozott, apró kockákra vágott almát is. Bedagasztjuk a tésztát, tiszta konyharuha, meleg hely, kb. fél óra alatt duplára kelesztés.
Egy nagy lábosban olajat hevítünk, ha már lobogva forr, akkor két kanál segítségével beleszaggatjuk a tésztát és szép barnára sütjük. Tányérra tesszük, megszórjuk porcukorral, majd jóízűen elfogyasztjuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése