2014. március 26., szerda

Kelkáposztás carbonara



Mindig így járok. Gondosan kitalálom, hogy mi lesz az ebéd hétvégén (csak vasárnap főzök, hétköznap hozatom az ebédet), már fel is írom a bevásárlócetlire, hogy mit kell hozzá venni, aztán az utolsó pillanatban belelapozok egy újságba, belezúgok egy receptbe, és máris kezdődhet az újratervezés. Most sem történt másképpen. Indultam volna elintézni a hétvégi bevásárlást, cetli zsebben, amikor vesztemre ebéd közben belelapoztam a Nők Lapjába. És már írhattam is át a cetlit, mehettem a zöldségeshez, hát igen, ez vagyok én. Nos, tehát a hozzávalók beszerzésre kerültek, az ebéd meglepő gyorsasággal elkészült, és mivel nagyon finom volt, még meglepőbb gyorsasággal el is fogyott. 

Kelkáposztás carbonara

Hozzávalók:
- 50 dkg orsótészta
- egy fél fej kelkáposzta
- 20 dkg húsos szalonna
- 2 gerezd fokhagyma
- olívaolaj
- 4 tojás
- só, bors
Elkészítés:
A tésztát lobogó, enyhén sós vízben, kevés olívaolajjal kifőzzük.
A szalonnát és a kelkáposztát felkockázzuk, a fokhagymát felaprítjuk.
Egy nagy serpenyőben a szalonnát zsírjára sütjük a fokhagymával, majd hozzáadjuk a kelkáposztát, és puhára pároljuk. 
A megfőtt tésztát hozzákeverjük a kelkáposztás szalonnához, néhány percig együtt melegítjük, majd elzárjuk a gázt.
Egy kis lábosban felverjük a tojásokat, jól megborsozzuk, enyhén sózzuk, majd ráöntjük a kelkáposztás tésztára, elkeverjük benne.
És készen vagyunk, lehet tálalni, és csodálkozni, hogy milyen gyorsan párolog a finom ebéd.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése