2014. március 7., péntek

Mandarinos sertésszelet

Gombás sertésszelet legyen a  vasárnapi ebéd, de valami különlegesség is legyen benne. Ezzel az alapfelvetéssel kezdtem el böngészni a receptjeimet, és ahogyan az lenni szokott, gyorsan rá is leltem arra, amit kerestem a BBC Good Food magazinban. Mandarinos - gombás sertésszeleten akadt meg a szemem, és azonnal kíváncsi lettem, vajon milyen is lehet az íze ennek az ételnek. Nem sokat filóztam, beszereztem a hozzávalókat és vasárnapra nagyon finom ebéd készült belőlük. Egyszerű, gyorsan megvan, és nagyon finom!

Mandarinos sertésszelet
Hozzávalók:
- 4 ek olívaolaj
- 4 szelet sertéshús
- 30 dkg gomba
- 2 tk piros paprika
- 2 ek eperlekvár
- 0,5 dl mandarinlé (4 mandarin leve)
Elkészítés:
A gombákat felszeleteljük.
Egy nagy serpenyőben 2 ek olajat melegítünk, beletesszük a sertésszeleteket, megpirítjuk mindkét oldalát. Kivesszük a hússzeleteket, a maradék olajat is beleöntjük a serpenyőbe, ezen puhára főzzük a gombaszeleteket.
Visszatesszük a hússzeleteket a serpenyőbe, meghintjük a paprikával, hozzákeverjük a lekvárt és a mandarinlevet. Felforraljuk, és addig kevergetjük, amíg a lekvár elolvad. Puhára pároljuk a húst, és már készen is vagyunk.
Én most krumplipürét készítettem hozzá, de bármilyen köret megfelelő.
Tányérra szedünk egy hússzeletet és némi köretet, és gyorsított ütemben eltüntetjük a finom ebédet.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Zsuzsa, ez igazán izgalmas ízvilág:) Alkalomadtán én is elkészítem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik a recept, remélem, ízleni fog!

      Törlés