2014. március 16., vasárnap

Rakott kenyér


Mániákus kenyérlefagyasztó vagyok. Ha marad pár szelet kenyér, természetesen nem dobom ki, hanem akkurátusan kis zacskóba csomagolom, és beteszem a mélyhűtőbe. Ezt a kis rituális műveletet sikerült olyan mértékben túlzásba vinnem, hogy a mélyhűtő teljesen megtelt, sürgősen ki kellett találnom valamit annak érdekében, hogy a sok kenyérszeletet múlt időbe és a pociba tegyem. Egy ideig semmi ötletem nem volt, aztán egyszer csak hirtelen eszembe ötlött, hogy láttam egy rakott kenyér receptet Szaninál, amely tökéletes lenne ennek a helyzetnek a megoldására. Így is történt, a kenyérhalom jelentősen fogyatkozott, és még finom is volt, érdemes kipróbálni!

Rakott kenyér

Hozzávalók:
- kb. fél kg szikkadt kenyér
- 4 db tojás
- 2 ek tejföl
- 0,5 dl tej
- só, bors
- vaj
- paprika, paradicsom
- sajt
- felvágott (én kolbásszal készítettem, de kinek mi tetszik)
Elkészítés:
Nem bonyolultabb, mint elkészíteni egy szendvicset.
Egy kuglófformát kivajazunk. A kenyérszeleteket megkenjük vajjal, és belesorakoztatjuk a formába. A szeletek közé 1-1 szelet felvágottat, paprikát és paradicsomot csempészünk. 
Egy kisebb tálban felverjük a tojásokat, sózzuk, borsozzuk, és belekeverjük a tejfölt és a tejet. Rálocsoljuk a kenyér tetejére.
A sajt egy részét lereszeljük, a többit szeleteljük, és a kenyérdarabok közé tesszük. Végül a tetejét megszórjuk reszelt sajttal, és már mehet is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük. Nem szépségdíjas reggel/vacsora, ellenben isteni finom!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése