2014. március 3., hétfő

Sajtos kenyér


Mostanában ritkán sütök kenyeret. De csak azért, mert inkább péksüti receptekbe szeretek bele, és azt készítem el. Pedig fogyási okokból vissza kellene vennem a az ezirányú sütögetésből, de nagyon nehéz lesz, sajnos nem vagyok önsanyargató alkat, ezért valószínűleg inkább azt a megoldást fogom választani, hogy teljes kiőrlésű lisztből fogom elkészíteni a finomságokat. Be is vásároltam az első kg "fogyis" lisztet, azonban természetesen ezen a héten nem kerül felhasználásra, mivel első látásra belezúgtam ebbe a sajtos kenyér receptbe a neten. Az Oscar díjkiosztóval kicsit kiütöttem magam, ezért elég nehezen és eléggé lassított felvétel üzemmódban álltam neki a kenyérnek, de aztán győzött az ínyenc gyomor, és hamarosan átjárta a konyhát az isteni sajtos, házi kenyeres illat. Természetesen szétégettem a szám, mert nem tudtam kivárni, amíg kihűl, és még természetesebben egy szelet nem volt elég, mert nagyon finom volt: Most már nem csak koffeinmérgezés közeli állapotban vagyok (6! duplakávé reggel 1 és 4 óra között utólag belegondolva kicsit talán tényleg túlzás volt), de a pocim is fáj. Még jó, hogy ma szabadságon vagyok (naná, hogy az Oscar miatt, mi ezzel a gond, filmmániásnak lenni nem mentség, hanem állapot!), remélem holnapra helyrejövök. De azért egy-két szelet még le fog csúszni ma ebből a kenyérből, mert már úgyis mindegy:-)

Sajtos kenyér
Hozzávalók:
- 40 dkg liszt
- 10 dkg natúr sajtkrém
- 10 dkg reszelt sajt
- 3 dl langyos víz
- 2,5 dkg élesztő (én nem figyeltem igazán, és 5 dkg -t tettem bele, de semmi baja nem lett tőle a tésztának)
- 2 tk cukor
- 2 ek olívaolaj
- csipet só
Elkészítés:
A legbonyolultabb feladat a sajt lereszelése, ha ezen túl vagyunk, fellelkesedhet bonyolult recepteken edződött lelkünk, mivel a továbbiakban móka és kacagás lesz a kenyér összeállítása.
Egy nagyobb bögrében meglangyosítjuk a vizet, belekeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, és hagyjuk felfutni.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a sajtkrémet, a a csipet sót, a reszelt sajtot, az olívaolajt és az élesztős vizet. Ruhaujjat felgyűr, tésztát bedagaszt. Tiszta konyharuha, meleg hely, kb. fél óra alatt duplára kelesztés.
Enyhén lisztezett felületen kézzel kicsit ellapogatjuk a tésztát, majd feltekerjük, és belegyömöszöljük egy kivajazott és lisztezett püspökkenyér formába. A tetejét éles késsel bemetsszük, kevés lisztet hintünk a tetejére, majd hideg sütőbe téve kezdjük el sütni és 180 fokon kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba). Mennyei illatok fognak terjengeni a konyhában, ezért nagyon nehéz lesz ellenállni a kísértésnek, hogy még azon melegében elpusztítsuk az ínycsiklandozó kenyeret teljes egészében. Önmagában is finom, de bármilyen feltéttel isteni finom reggeli/vacsora!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése