2014. április 24., csütörtök

Csokis répatorta

Nem kis fejtörést okozott kitalálni, hogy mi legyen a húsvéti torta. Stílszerűen valami répás kellene, de jó lenne, ha nem tűnne fel a család több tagjának, hogy ez az összetevő is megtalálható benne (különben nem fogják megkóstolni), és persze csokisnak kell lennie. Rávetettem magam a netre, és hosszas keresgélés után rátaláltam erre a receptre, amibe azonnal beleszerettem, mert a répa-túró-kakaó kombinációval még nem próbálkoztam idáig. Kíváncsian álltam neki a sütésnek, és nem csalódtam, nagyon finom lett a végeredmény!

Csokis répatorta
Hozzávalók:
Tésztához:
- 7 db tojás
- 20 dkg cukor
- 20 dkg liszt
- 5 dkg kakaópor
- 23 dkg reszelt sárgarépa (reszelt mennyiség, én kb. 35 dkg répát használtam)
- 7 dkg darált dió
- 3 ek olaj
Krémhez:
- 50 dkg túró
- 25 dkg porcukor
- 10 dkg tejcsoki
- 10 dkg étcsoki
Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk.
A tojássárgákat habosra keverjük a cukorral. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet és kakaóport, hozzáadjuk a tojásos keverékhez, majd a répát, a diót és az olajat is belekeverjük a tésztába. Végül óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot. Vajazott, lisztezett tortaformába öntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
A krémhez egy nagy tálban összekeverjük a túrót és a porcukrot. A csokikat vízgőz felett megolvasztjuk, majd hozzákeverjük a túrós masszához. 
Ha kihűlt a tészta, keresztben félbevágjuk. A tortaforma aljába teszünk egy tésztalapot, elkenjük rajta a krém egyik felét, majd a tészta másik fele következik, amire ráhalmozzuk a krém másik felét. 
És ennyi, készen vagyunk, egy éjszakára mehet a hűtőbe a torta, másnap szeletelünk és habzsolunk.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: