2014. április 20., vasárnap

Keksztekercs rumos-kókuszos krémmel

Teljesen mást terveztem húsvéti sütinek, de a neten kalandozva megláttam a receptet Gizinél, és azonnal beleszerettem. Igazi kihívás volt elkészíteni a keksztekercset, hiszen dacára annak, hogy karácsonykor ez a tradicionális süti nálunk, még soha nem próbálkoztam vele, mivel hagyományosan apukám és a sógorom készíti el. Mit ne mondjak, jól meggyűlt a bajom a kivitelezéssel, volt itt minden, konyhatakarítás, sütőpapírcsere, amit csak el lehet képzelni, az minden megtörtént a készítés során, a végeredmény vállalhatatlanul csúnya külsővel, viszont annál finomabb beltartalommal rendelkező nasi lett. Még gyakorolni kell  a keksztekercs készítését, de kedvet kaptam a kísérletezéshez, tehát lesz rá alkalom elég!

Keksztekercs rumos-kókuszos krémmel
Hozzávalók:
Tésztához:
- 50 dkg darált keksz
- 15 dkg cukor
- 15 dkg darált dió
- 1 ek kakaó
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 dl rum
- 2 dl kávé
- egy kupica kávélikőr (az eredeti receptben nem szerepelt, de mivel mi mindig rakunk bele, ezért nem bírtam ki, hogy ne csempésszem bele a tésztába)
Krémhez:
- 20 dkg vaj
- 15 dkg porcukor
- 2 cs vaníliás cukor
- 10 dkg kókuszreszelék
- rum
Elkészítés:
Egy nagy tálba tesszük a darált kekszet, hozzáadjuk a cukrokat, a darált diót és a kakaót, jól összekeverjük. Hozzáöntjük a rumot, a kávét, a kávélikőrt és  tésztát gyúrunk belőle.
Egy nagyobb sütőpapírt megszórunk kókuszreszelékkel, rátesszük a tésztát, és kinyújtjuk. Nos, nálam itt szabadult el a pokol, a tészta mindenhol volt, csak egyben és a sütőpapíron nem, végül nagy nehezen úrrá lettem a káoszon, és egy elfogadható (=összevissza szabdalt, ragasztott, töredezett stb) tekercsalapot prezentáltam.
A krémhez a vajat mikróban megpuhítjuk, habosra keverjük a cukrokkal, hozzáadjuk a kókuszreszeléket, az ízlés szerinti rumot. Rákenjük a tekercsalapra, majd a sütőpapír segítségével feltekerjük (azt inkább nem mesélem el, hányadjára és hogyan sikerült, lényeg az, hogy összejött). 
A tekercset alufóliába tekerjük, és betesszük a hűtőbe egy éjszakára. Másnap szeleteljük és behabzsoljuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése