2014. április 10., csütörtök

Mézes puszedli

Mit tesz az ember lánya, ha végre ki tud venni egy nap szabadságot? Szentül megfogadtam, hogy teljes pihenőnapot tartok, csak olvasok és a konyha közelébe se megyek. Ehhez képest természetesen már a reggelinél szétvágtam a konyhaasztalt gasztro újságokkal, mivel azon agyaltam, hogy mit süssek. Ezúttal aprósütiben gondolkodtam, és mivel jó hideg lett, ezért valami melengetőt kerestem, de csak olyat, amihez minden van itthon, mert eszem ágában sem volt kitenni a lábam a házból. Gyorsan ráleltem a megfelelő receptre a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában, és természetesen bekapcsoltam a tévét a készítési folyamat alatt, még természetesebben belefutottam a Star Trek filmbe, ergo olvasás zéró, mert az Enterprise-ból és Cumberbatch-ből soha nem elég!! Úgyhogy finom sütit majszolgatva kárhoztam el a tévé előtt ezen a szép, nyugis napon...

Mézes puszedli
  Hozzávalók:
- 25 dkg méz
- 50 dkg liszt
- 12 dkg vaj
- 10 dkg cukor
- 1 egész tojás + 2 tojássárgája
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk őrölt szekfűszeg
- reszelt narancshéj (a nagy tévézésben kimaradt, de enélkül is finom lett!)
- fél diók a tetejére
Elkészítés:
Egy lábosba tesszük a mézet, lassú tűzön felmelegítjük, majd levesszük a tűzről, hozzáadjuk a vajat, és addig keverjük, amíg teljesen elolvad.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a cukrot, a tojásokat, a tojássárgákat, a fűszereket, és a szódabikarbónát, végül a mézes vajat. Begyúrjuk a tésztát, majd 15 percre betesszük a hűtőbe.
Lisztezett deszkán kinyújtjuk a tésztát, pogácsaszaggatóval korongokat vágunk belőle, sütőpapírral borított tepsire sorakoztatjuk őket, mindegyik tetejére egy fél diót teszünk. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 15 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Ha kihűlt, nincs más hátra, mint a habzsolás.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése