2014. április 16., szerda

Sváb tojásos nokedli tavaszi pestós jégsalátával


Már elég régen készülök egy jó kis tojásos nokedli elkészítésére. Mivel itt a tavasz, természetesen salátával. De mindig csak halogattam, mindig akadt egy érdekesebb recept, aztán amikor végiglapoztam a Stahl magazin tavaszi számát, azonnal megakadt a szemem egy felturbózott tojásos nokedlin, és azonnal tudtam, hogy a vasárnapi ebéd kérdése ezzel eldőlt. Ráadásul életemben először készítettem pestót, ezért kicsit izgultam, hogy milyen lesz a végeredmény. Kár volt, természetesen isteni finom lett, fel lett véve a családi repertoárba. Azon pedig jót nevettem, hogy ahhoz képest, hogy mennyire utálok nokedlit szaggatni, újabban egyre gyakrabban hajtom végre ezt a műveletet:-)

Sváb tojásos nokedli tavaszi pestós jégsalátával

 
Hozzávalók:
Pestóhoz:
- 10 dkg medvehagyma
- 1,5 dl extraszűz olívaolaj
- 1 kisebb erős zöldpaprika (én kihagytam, mert nem szeretem)
- 7 dkg dió, durvára vágva
- só, bor
Tojásos nokedlihez:
- 50 dkg liszt
- 2 tojás
- 4 dl víz
- 1,5 tk só
- 10 dkg húsos szalonna/ bacon apróra kockázva
- 1 nagy fej vöröshagyma, felkarikázva
- 6 tojás
- 5 dkg vaj
- 1 fej jégsaláta, a torzsája nélkül, vékony szeletekre vágva
Elkészítés:
Elkészítjük a pestót. A medvehagymát forró víz alá tartjuk néhány másodpercre, majd hideg víz alatt frissítjük, végül kinyomkodjuk belőle a vizet. Apróra vágjuk, turmixgépbe tesszük. Felöntjük az olívaolajjal, és belekarikázzuk a zöldpaprikát (nálam ez a lépés kimaradt). Laza csuklóval elindítjuk a turmixgépet, és megvárjuk, amíg pépes lesz az elegy. Hozzáadjuk a  diót, sózzuk, borsozzuk, ismét turmixolunk. És ennyi, készen vagyunk, tálalásig félretesszük a zöld szépséget.
A nokedlitészta következik. Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a 2 tojást, a 4 dl vizet és a 1,5 tk sót. Elkeverjük, majd hagyjuk pihenni a tésztát.
Egy nagy lábosban elkezdünk forralni 4 liter, enyhén sós vizet.
A bacont/szalonnát egy serpenyőben zsírjára pirítjuk, majd hozzáadjuk a hagymakarikákat, és időnként megkeverve karamellesre pirítjuk. A változatosság kedvéért ezt is félretesszük.
Egy mélyebb tálban elhabarjuk a tojásokat. 
Az általam legutáltabb művelet következik, azaz a nokedliszaggatás. A forrásban lévő vízbe tesszük a tésztát a nokedliszaggató segítségével. Megvárjuk, míg feljön a víz tetejére, ez után még 3 percig főzzük, és kiszedjük egy nagyobb tálba (élmény lesz a mosogatás a végén...).
Egy nagy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, hozzákeverjük a még meleg nokedlit, majd ráöntjük az elhabart tojásokat, és jól összekeverjük, majd levesszük a tűzről.
Már csak a tálalás van hátra. Egy tálra szedünk egy adagot a tojásos nokedliből, ráhalmozzuk a hagymás bacont, majd a pestóval elkevert jégsalátával körbepakoljuk. Egyszerű, mégis különleges finomság, érdemes kipróbálni, vigyázat, függőséget okoz!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése