2014. április 23., szerda

Tavaszi carbonara

Amikor a Nők Lapjában megláttam a receptet, azonnal tudtam, hogy a húsvéti sonka sorsa megpecsételtetett, ebben az ételben fog átlényegülni. Továbbá a spárga is megragadta a fantáziámat, még soha nem próbálkoztam vele. Nos, nem is fogok, nem nekem találták ki a megtisztítását, ezért végül kimaradt a carbonarából. De így is nagyon finom lett és nem mellesleg, gyorsan elkészült!

Tavaszi carbonara
Hozzávalók:
- 50 dkg fusilli tészta
- 35 dkg zöldborsó (részemről mirelit)
- 50 dkg zöld spárga
- 20 dkg húsos szalonna (esetemben húsvéti kötözött sonka)
- 2 gerezd fokhagyma
- olívaolaj
- 4 tojás
- 2 dl főzőtejszín
- só, bors
Elkészítés:
A tésztát kifőzzük enyhén sós vízben, leszűrjük, félretesszük.
A szalonnát (húsvéti sonkát) felkockázzuk, a fokhagymát felaprítjuk, a spárgát meghámozzuk, daraboljuk (tegye, aki akarja, én kihagyom az életemből).
Egy nagy serpenyőben zsírjára sütjük a szalonnát (sonkát), az aprított fokhagymával együtt, majd hozzáadjuk a zöldborsót, és kevergetve puhára pároljuk.
Egy kisebb lábosban felverjük a tojásokat, megszórjuk bőven frissen őrölt borssal, kevés sóval, majd elkeverjük a tejszínnel.
Ha megpuhult a borsó, hozzákeverjük a tésztát, néhány percig együtt főzzük. Majd elzárjuk a gázt, ráöntjük a tojásos keveréket, elkeverjük.
Már csak tányérra kell halmozni a finom ebédet, és már ehetünk is!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése