2014. május 15., csütörtök

Burgonyaleves


Itt álltam 2 kg krumplival, amit egy napon belül fel kellene használni, ellenkező esetben ki kell dobni, és ugye elveim szerint ilyet nem teszek. Lövésem sem volt, mi legyen a sorsuk, kivételesen nem sütiben gondolkodtam, mivel nem terveztem húst sütni, a burgonyapüre mint lehetőség nem játszott, főzelékhez nem volt kedvem. Elkeseredetten álltam a szekrény előtt, amelyben a receptjeim sorakoztak - na ne, én ezt nem fogom végigtúrni! Aztán hirtelen feltűnt, hogy a konyhaasztalon hányódik Mautner Zsófi Főzőiskola alapfok című könyve, és rögtön eszembe jutott, hogy abban van egy burgonyaleves recept! Néminemű kolbász is a végét járta már a garázsban, ezért egyértelmű volt, hogy bele fog kerülni a levesbe.  Nekiálltam szépen, híven követtem a precízen leírt utasításokat, eredmény: egy isteni finom burgonyaleves! Családi kedvencek listájára felírva. Ennyit a levesundoromról:-)

Burgonyaleves
Hozzávalók:
Leveshez:
- 2 ek olaj
- 1 nagy vöröshagyma, finomra aprítva
- 1 ek őrölt pirospaprika
- 1 dkg burgonya (az eredeti receptben ennek a fele van, ízlés szerint lehet változtatni a mennyiséget, én úgy szeretem, ha tele van krumplival)
- só, bors
- kolbász (ízlés szerint)
- 1,2 l víz
Rántáshoz:
-3 ek olaj
-2 ek liszt
Elkészítés:
A kolbászt felkarikázzuk, a hagymát apróra vágjuk. A burgonyát meghámozzuk és felkockázzuk.
Egy nagy lábosba öntjük az olajat, még hidegen rátesszük a hagymát, üvegesre pároljuk. Ezután levesszük a tűzről, hozzákeverjük a pirospaprikát, és a burgonyát is.
Visszatesszük a tűzre, néhány percig főzzük. Ezután felöntjük 1,2 liter vízzel, sózzuk, borsozzuk, beletesszük a felkarikázott kolbászt. Fedő alatt addig főzzük, amíg a krumpli megpuhul. 
Elkészítjük a rántást: egy kis lábosban felmelegítjük az olajat, majd habverővel elkeverjük benne a lisztet, és addig főzzük, amíg zsemleszínű nem lesz. Beleöntjük a levesbe, gyorsan elkeverjük, hogy ne legyen csomós, majd néhány percig főzzük, ízlés szerint sózunk. És ennyi, készen vagyunk, elzárjuk a gázt, jól megégetjük a szánkat, amikor megkóstoljuk, de azért megtesszük és gondolatban hálásan köszönjük Zsófinak a jó receptet. Megvárjuk, amíg langyos lesz, tányérba merjük a levest, tejfölt neki, és már élvezhetjük is a finom ízeket! Istenkirály! Érdemes helyből dupla adagot készíteni, mert hihetetlen gyorsan fogy...
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése