2014. május 30., péntek

Mandulás kuglóf

Imádom a kuglófot, főleg azért, mert igazi békebeli meghittséget áraszt magából. Nincs is jobb úgy kezdeni egy őrült munkanapot, mint hogy lassan, kényelmesen elfalatozunk néhány szeletet ebből a finomságból, egy pohár tejjel, kakaóval vagy kávéval. Nem fogyókúrás, tudom étel, tudom. És? Az önmegtartóztatás nem az én műfajom, ezért amikor új kuglófformát vettem, azonnal elkezdtem olyan recept után kutatni, amellyel felavathatom őkelmét. Hamar ráleltem erre a szépségre Gesztenyénél, nem haboztam sokat, belevágtam az elkészítésébe. Hamar megvan, és nagyon finom!

Mandulás kuglóf
Hozzávalók:
- 10 dkg puha vaj
- 15 dkg cukor
- 30 dkg liszt
- 10 dkg darált mandula
- 3 tojás
- 1 dl tejszín
- 1 tk vaníliakivonat (vagy egy vaníliarúd kikapargatott magjai)
- pár csepp mandulakivonat
- 1 cs sütőpor
Elkészítés:
A tojásokat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a vaníliakivonatot, a mandulakivonatot és vajat.
Egy külön tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport és a mandulát, és a tojásos masszába dolgozzuk.
Kivajazunk és lisztezünk egy kuglófformát, beleöntjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Hihetetlen, hogy ilyen kevés munkával milyen isteni finom reggelit/vacsorát lehet készíteni, nem?
Ha kihűlt, megszórjuk a tetejét porcukorral, szeleteljük és békésen elmajszolgatjuk reggelire vagy vacsorára.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése