2014. május 17., szombat

Márványos kuglóf


Igazából egyáltalán nem terveztem kuglófot sütni. Mákos kiflit terveztem készíteni, de az utolsó pillanatban meggondoltam magam. Ugyanis a Nők Lapja Konyha Desszert különszámában éppen a kiflivel szembeni oldalon kellette magát egy gyönyörű kép a kuglófról, én pedig azonnali hatállyal elcsábultam az eredeti elképzelésemtől (hát igen, a kísértésen kívül bárminek ellent tudok állni). Így azon kaptam magam, hogy már készítem is a kuglófot, alig vártam, hogy elkészüljön, isteni illatok terjengtek a konyhában, dehogy vártam meg, hogy kihűljön, azon melegében nekiestem. Durván jó! 

Márványos kuglóf


Hozzávalók:
- 3 dl tej
- 2,5 dkg élesztő
- 5 dkg cukor
- 50 dkg liszt
- 1 tk só
- 5 dkg puha vaj
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 citrom héja
- 1 tojássárgája
- 2 ek tej
- 1 ek kakaópor
Elkészítés:
A tejet mikróban meglangyosítjuk, hozzákeverünk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, és hagyjuk felfutni.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a sót, a cukrot, a vaníliás cukrot, a puha vajat, a tojás sárgáját, a reszelt citromhéjat, végül az élesztős tejet. Ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt. Kettéosztjuk a tésztát, az egyik felébe beledolgozzuk a tejjel elkevert kakaóport. Tiszta konyharuha, langyos hely, kb. fél óra alatt duplára kelesztés.
Először a kakaós tésztát nyújtjuk ki lisztezett felületen, majd a simát. A sima tésztát megkenjük vízzel, rátesszük a kakaós tésztát, kicsit összenyomkodjuk. Bejgliszerűen feltekerjük, majd a tésztahengert belehelyezzük a vajazott, lisztezett kuglófformába. Újra konyharuha, újra kelesztés. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük. Szeleteljük, egy pohár tejjel/kakaóval tökéletes reggeli!
Jó étvágyat!

1 megjegyzés: