2014. május 12., hétfő

Sárgarépás kenyér



A tegnapi nap olyan lehangoló volt, hogy még főzni sem volt kedvem (filmet néztem vagy filmet néztem abban a mocsok időben?:-)), ezért lefújtam a tervezett finomfőzelék készítést. Ámde maradt egy csomó sárgarépa, valamit kellett kezdeni vele, mivel csak minimális időt szerettem volna tölteni a konyhában, süti pedig már volt elég,  ezért gyorsan eldőlt, hogy kenyér fog készülni belőle. Gyorsan körülnéztem a receptjeim között, hamar ráleltem a hangulatomnak megfelelőre Babettnél, és már kezdődhetett is a kenyérsütés. Gyors, egyszerű és nagyon finom!
Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 2 dkg élesztő
- 1 tk méz
- 2 tk só
- 2 ek olvasztott, langyos vaj
- 2,5 dl langyos víz
- 15 dkg reszelt sárgarépa
- 10 dkg magkeverék
- 5 dkg dió, durvára vágva
Elkészítés:
Először a kovászt készítjük el. Egy nagy tálban elkeverjük az élesztőt 1 dl langyos vízzel, 10 dkg liszttel és a mézzel. Letakarjuk, kb. 1 órát állni hagyjuk. Ezután hozzáadjuk a többi lisztet, vizet, a sót, az olvasztott vajat. Összegyúrjuk, majd hozzákeverjük a reszelt sárgarépát és a magkeverék felét. Begyúrjuk a tésztát. 
Egy püspökkenyeret kivajazunk, megszórjuk a maradék magkeverék 2/3-ával, beletesszük a tésztát, a tetejét kissé megvizezzük, rászórjuk a maradék magokat, jól lenyomkodjuk. Tiszta konyharuha, fél óra kelesztés. 
A megkelt kenyeret 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. fél óra alatt készre sütjük.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése