2014. június 28., szombat

Zöldborsófőzelék pirítottvirsli-karikákkal

Óriási zöldborsófőzelék fan vagyok, reggeltől estig tudnám enni ezt a finomságot. Már tettem egy-két próbát az elkészítésére, kizárólag Horváth Ilona szakácskönyve alapján, dekára kimérve mindent. Elégedett voltam ezzel a módszerrel, finom főzelék volt a végeredmény, valószínűleg ennél maradtam volna az idők végezetéig, azonban nemrégiben felfedeztem magamnak Feri, a főzelékes oldalát, és ez új dimenziókba helyezte a főzelékekhez való hozzáállásomat. Rengeteg kreatív ötletet lehet meríteni tőle, amivel feldobhatjuk a főzelékeinket. Ezúttal azonban nem a weboldalon kalandoztam, hanem a Stahl magazin tavaszi különszámában találtam magam szembe azzal a recepttel, amibe első látásra beleszerettem. Egyszerű, mégis különleges, gyorsan elkészül, és isteni finom! 

Zöldborsófőzelék pirítottvirsli - karikákkal
Hozzávalók:
- 3 dkg vaj
- 1 ek olívaolaj
- 2 szál újhagyma, a zöldjével együtt, felkarikázva
- 2 gerezd fokhagyma, szétnyomva
- 1 kg zöldborsó (részemről mirelit, mert utálok borsót fejteni)
- 5 dl húsleves (tudom, hogy szégyen, de leveskockából készült nálam)
- 1 ek étkezési keményítő
- 3 ek tejszín (a rengeteg agyammal habtejszínt használtam főzőtejszín helyett, de nem lett semmi baja a főzeléknek:-))
- 1 csokor petrezselyem finomra vágva
- só, bors
Feltéthez:
- 1 ek olaj
- 3 pár frankfurti virsli, karikákra vágva
- chilipor vagy chilipehely
Elkészítés:
Egy nagyobb lábosban közepes lángon összeolvasztjuk az olajat és a vajat. Megvárjuk, amíg elkezd habzani, majd hozzáadjuk az újhagymát. Enyhén sózzuk, majd néhány percig folyamatosan kevergetjük.
Hozzáadjuk a szétnyomott fokhagymákat, néhány másodpercig kevergetve pirítjuk, nehogy megégjen, majd alaposan összeforgatjuk a zöldborsóval. Felöntjük az alaplével, és lefedve, nagy lángon kb. 10 percig főzzük.
Mérsékeljük a lángot, majd 2 merőkanálnyi zöldborsót a levével együtt külön tálba szedünk, és botmixerrel krémesre pürésítünk. A kész pürét visszaöntjük az alaphoz, és alaposan elkeverjük benne.
Egy kisebb tálban elkeverjük a tejszínt a keményítővel, majd folyamatos kevergetés mellett a zöldborsós alapba dolgozzuk, amíg be nem sűríti. Ezután elzárjuk a gázt, hozzákeverjük az aprított petrezselyemzöldet, sózzuk, borsozzuk.
A feltéthez egy nagyobb serpenyőt felforrósítunk, beleöntjük az olajat, és közepes lángon, néhány perc alatt megpirítjuk benne a virslikarikákat. Chilivel fűszerezzük őket, és a főzelékkel tálaljuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése