2014. július 1., kedd

Foltos-mákos kuglóf


Limarától tanultam meg igazán péksüteményt sütni, soha nem csalódtam még a receptjeiben. Ezért nagyon örültem, amikor a tavaszi Stahl magazinban rábukkantam tőle egy nagy rakás kuglófreceptre, elhatároztam, hogy végigpróbálom az összeset. Aztán mindig jött valami más recept, de most nekiduráltam magam, és a nekem legjobban tetsző mákossal kezdtem a sütést. Mennyei reggeli lett belőle!

Foltos mákos kuglóf

Hozzávalók:
Tésztához:
- 2 dl langyos tej
- 2 dkg élesztő
- 45 dkg liszt
- 1 csipet só
- 6 dkg cukor
- 1 tojás
- 6 dkg puha vaj
Töltelékhez:
- 12 dkg darált mák
- 8 dkg liszt
- 8 dkg cukor
- 1 citrom reszelt héja
- késhegynyi fahéj
- 2 tk sütőpor
- 1/4 dl tej
- 6 dkg olvasztott vaj
A forma kikenéséhez:
- vaj
- egész mák
Egyebek:
- porcukor a tetejére
Elkészítés:
A tésztához a langyos tejbe morzsoljuk az élesztőt, elkeverjük, de felfuttatni nem kell. 
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, elkeverjük a sóval és a cukorral. Hozzáütjük a tojást,  ráöntjük az élesztős tejet és az olvasztott vajat, majd begyúrjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, meleg hely, kb. 45 perc kelesztés.
A töltelékhez a mákot a lisztet, a cukrot, a citrom reszelt héját, a fahéjat és a sütőport elkeverjük egy tálban, majd hozzáadjuk a tejet és az olvasztott vajat, összekeverjük a masszával. 
A kuglófformát vastagon kivajazzuk, megszórjuk az egész mákkal.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk, és 16, nagyjából egyforma darabra vágjuk. A tésztadarabok közepébe egy-egy ek tölteléket teszünk, gombócot készítünk belőlük, és egyenként betesszük a kuglófformába, oly módon, hogy az előző sor gombócai közé kerüljenek az újak. Tiszta konyharuha, újabb fél óra kelesztés.
Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, betoljuk a kuglófformát, és kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Egy pohár tejjel/kakaóval isteni finom reggeli!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése