2014. július 4., péntek

Hideg uborkaleves


Egyáltalán nem vagyok egy nagy levesfan, ez azonban nem akadályoz meg abban, hogy elkezdjek kísérletezni ezzel a műfajjal is a konyhában. Végre itt a nyár, eljött a krémlevesek ideje. Rám teljesen jellemző módon egy különleges összetevőből készült finomság ragadta meg a fantáziámat, amelyre a Vidék íze c. újságban bukkantam. Uborkalevesről még nem hallottam, tehát azonnal ki kellett próbálnom. Rohantam a zöldségeshez beszerezni a hozzávalókat, majd percek alatt elkészítettem a levest, és tűkön ülve vártam, hogy fogyasztható állapotú legyen. Első kanálra magával ragad az íze, mennyei finomság, mindenkinek ajánlom!

Hideg uborkaleves

Hozzávalók:
- 2  kígyóuborka
- 4 gerezd fokhagyma
- 1 l tej
- 2 csomag kapor apróra vágva
- só, bors
Elkészítés:
Ilyen gyorsan ilyen finom levest még nem készítettem, az biztos!
A megmosott uborkát hájastól felkockázzuk, nemes egyszerűséggel a turmixgépbe hajítjuk. A fokhagymát apróra vágjuk, rátesszük az uborkadarabokra. Hozzáadjuk a tejet és a kaport, sózzuk, borsozzuk. És részünkről ennyi volt a történet, a többi már a gép dolga: összeturmixoljuk a hozzávalókat, egy fazékba tesszük, lefedjük és egy éjszakára betesszük a hűtőbe. Mennyei leves!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése