2014. július 10., csütörtök

Padlizsános tepsis lecsó


Nem vagyok egy nagy lecsófan, de amikor Mautner Zsófi új szakácskönyvében megláttam a padlizsános változatot, azonnal tudtam, hogy ez lesz az első recept, amit el fogok készíteni a sok finomság közül. Azonban egy fontos momentumnál elment a bátorságom: hogyan kell meghámozni és kimagozni a paradicsomot? (nem ér kinevetni, még csak most kezdtem el kalandozni Kulináriában, honnan tudnám?). Kicsit elkámpicsorodva kezdtem el nézni a könyvhöz járó DVD-t, de hamar felcsillant a szemem, ugyanis az egyik receptnél premier plánban végignézhettem, hogyan zajlik a számomra eddig még oly titokzatos folyamat. Meglepődtem, milyen egyszerű, és ezzel elhárult a legnagyobb akadály a lecsózás elől, már indultam is a zöldségeshez beszerezni a hozzávalókat, és már álltam is neki a főzésnek. 
Azt ugyan kicsit nehéz lesz elmagyaráznom leendő gyermekemnek, hogy a kedves mamája hogyan hámozta meg élete első paradicsomát (laptopot konyhaasztalra fel, dvd-t elindít, megállít, kommentál stb.), de  a feladat sikerült, nagyon büszkén vittem a családnak kóstolni a nagy művet, és mindenkinek ízlett, még az sem tűnt fel senkinek, hogy a nagy rumliban véletlenül egész köményt tettem a lecsóra őrölt helyett, de én már csak ilyen vagyok. Isteni finom eledel, csak az a gond vele, hogy nagyon gyorsan elfogy...

Padlizsános tepsis lecsó

Hozzávalók:
- 1 nagyobb padlizsán
- 1 nagy cukkini
- 4 zöldpaprika
- 4 paradicsom, meghámozva, kimagozva
- 1 nagy hagyma
- 2 doboz hámozottparadicsom-konzerv
- só, bors
- 1 tk őrölt római kömény
- 1 csokor finomra aprított petrezselyemzöld
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A padlizsánt és a cukkinit felkockázzuk, a paprikát hosszában felszeleteljük, a hagymát vékonyra szeleteljük, a paradicsomot cikkekre vágjuk. Miután kifújtuk magunkat a kemény meló után, a zöldségeket egy nagy tálban összekeverjük, sózzuk, borsozzuk, majd bőven meglocsoljuk olívaolajjal. A hámozottparadicsom-konzervet kinyitjuk és a tartalmát laza csuklóval ráborítjuk  és hozzákeverjük a többi zöldséghez.
Sütőpapírral kibélelünk egy nagy tepsit, ráborítjuk a sok-sok finomságot, majd megszórjuk római köménnyel és a petrezselyemzölddel.
És ennyi, már csak annyi a dolgunk, hogy betoljuk a tepsit a sütőbe, és kb. fél óra alatt készre süssük (tűpróba!). Elsőre kicsit furcsa az íze, hiszen máshoz vagyunk szokva, de nagyon gyorsan függőséget okoz!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése