2014. július 18., péntek

Réteskelyhek capuccinokrémmel

Természetesen megvettem a Stahl magazin különszámát, amit Martha Stewart magazinjával közösen adtak ki. Kíváncsian lapoztam bele az újságba, ezúttal nem nyűgözött le annyira a tartalma, de azért természetesen találtam olyan receptet, amit azonnal ki kellett próbálnom. Csak valami villámgyorsan elkészíthető finomság jöhetett szóba és kávéfüggő is vagyok, a sok egyéb függőségem mellett, ezért amikor megláttam a capuccinokrémet a címben, már gondoltam, hogy ez lesz az, ami nekem most kell, hát még amikor megláttam a réteskelyheket! Gyorsan beszereztem a réteslapot és már álltam is neki a nasiságnak. Gyorsan megvan és isteni finom!

Réteskelyhek capuccinokrémmel
Hozzávalók:
- 1 cs réteslap
- 4 ek olvasztott vaj
- 4 ek cukor
- 2 ek instant kávé
- 5 dl tejszín
- 4 ek cukrozott sűrített tej
- 1/2 tk fahéj
- 1 csipet só
- kakaópor a tetejére
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A réteslapok felét magunk mellé készítjük. Darabonként megkenjük olvasztott vajjal a lapokat, majd megszórjuk cukorral. Ha az összes lappal megvagyunk, 6 részre vágjuk őket, és egy muffintepsi mélyedéseibe simítjuk. A réteslapok másik felével ugyanígy járunk el, így végül egy 12 darabos muffintepsi tele lesz a tésztával. Sütőbe toljuk és kb. 20 perc alatt aranybarnára sütjük őket.
Már csak a roppant bonyolult krémet kell elkészíteni. Néhány evőkanál tejszínben feloldjuk a kávét, ezután hozzáadjuk a maradék tejszínt, a sűrített tejet, a fahéjat és a csipet sót, majd lágy habot verünk belőle. És már csak annyi van hátra, hogy a krémet belekanalazzuk a réteskelyhekbe és a tetejét megszórjuk kakaóporral. 
Rögtön neki lehet esni, de jót tesz neki, ha egy éjszakára hűtőbe tesszük. Vigyázat, függőséget okoz!
 Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése