2014. július 26., szombat

Tényleg finom finomfőzelék kakukkfüves mézes csirkecombbal

Imádom a finom főzeléket! Az általános iskolában a menzán istenien főzték, ezért egy életre függő lettem, amikor csak tehetem ezt rendelem (hét közben nem főzök, csak hétvégén), de még nem próbálkoztam az elkészítésével, mert biztos voltam benne, hogy nagyon bonyolult. Nos,eljött az idő, hogy módosítsak az álláspontomon, ugyanis  az egyik Nők Lapjában találtam ezt a receptet, és amikor láttam, mennyire egyszerű a kedvencem elkészítése, a vasárnapi ebéd kérdése gyorsan eldőlt. Gyorsan elkészül és isteni finom!

Tényleg finom finomfőzelék kakukkfüves - mézes csirkecombbal

Hozzávalók:
- 40 dkg sárgarépa
- 1 vöröshagyma
- olívaolaj
- 40 dkg zöldborsó
- 1 gerezd fokhagyma
- 1,5 dl fehérbor
- 1 ek szárított kakukkfű
- 3 dl főzőtejszín
- só, bors
- 4 egész csirkecomb
- 1 ek méz
Elkészítés:
A répákat meghámozzuk, felkockázzuk. A hagymát apróra vágjuk, a fokhagymát felaprítjuk.  
Egy nagy serpenyőben felmelegítjük az olívaolajat, megdinszteljük rajta a hagymát, hozzáadjuk a fokhagymát, a sárgarépát és a borsót. Felöntjük a borral, hozzáadjuk a kakukkfüvet. Közepesen puhára pároljuk a zöldségeket, majd felöntjük a tejszínnel. Sózzuk, borsozzuk. Addig főzzük, amíg teljesen megpuhulnak a zöldségek, az alkohol pedig elfő. 
Amíg fő a főzelék, megsütjük a csirkecombokat. Sózzuk, borsozzuk majd megkenjük őket olívaolajjal. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt készre sütjük őket (tűpróba!). Elkeverjük a mézet a maradék fél ek kakukkfűvel, és megkenjük vele a kisült csirkecombokat. 
Tálaláskor egy tányérra szedünk a főzelékből, a tetejére teszünk egy csirkecombot és csak esszük, esszük és esszük..
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése