2014. július 19., szombat

Túrós-sárgabarackos fagylaltdesszert

Megérkezett a kánikula, kitört rajtam a fagyiéhség. Viszont elég rumlis hetem volt, ezért péntek estére csak valami nagyon könnyen elkészíthető nasira futotta az erőmből, de szerencsére hétközben átlapoztam a Nők Lapja Konyha legújabb számát, abban azonnal kiszúrtam magamnak egy egyszerű, de mégis különleges házi fagyiszerűséget, és mivel a zöldségesnél szép sárgabarackok voltak, nem sokat hezitáltam, nekiálltam, gyorsan összedobtam, ma pedig boldogan habzsoltam a finomságot.

Túrós-sárgabarackos fagylaltdesszert

Hozzávalók:
Kekszhez:
- 15 dkg liszt
- 8 dkg vaj
- 1 tojás
- 1 ek porcukor
Fagyihoz:
-  50 dkg sárgabarack
- 20 dkg cukor
- 50 dkg túró (eredetileg 25 dkg, de én nem figyeltem, és az egész zacskó túrót beleborítottam a tálba)
- 2 dl natúr joghurt
- 2 dl habtejszín
Elkészítés:
Először a kekszet készítjük el. Nem bonyolítjuk túl a dolgot, egy tálban a lisztet elmorzsoljuk a vajjal, a tojással és a pocukorral. A  morzsalékot sütőpapírral borított tepsibe terítjük, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.
A sárgabarackokat kimagozzuk, feldaraboljuk, 10 dkg cukorral egy lábosba tesszük és felfőzzük. 
Egy nagy tálban összekeverjük a túrót a maradék cukorral és a joghurttal, simára turmixoljuk. 
A tejszínt kemény habbá verjük, óvatosan hozzáforgatjuk a túróhoz.
És készen vagyunk, már csak rétegezni kell. Egy őzgerincformát kibélelünk folpackkal, rászedjük a túrós krém felét, megszórjuk a morzsa, majd a barack felével, majd újabb adag túró következik, majd barack, végül morzsa. Lefedjük folpackkal, egy éjszakára mehet a mélyhűtőbe, másnapra már csak a szeletelés és a habzsolás marad.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése