2014. július 20., vasárnap

Zöldborsós csirke krémsajtos-kapros krumplipürével

Aki nálam nagyon burgonyapüré-fan, az hazudik, viszont egy idő után unalmas mindig ugyanaz az íz, ezért azonnal felkaptam a fejem, amikor megláttam a Nők Lapjában egy receptet, amelynek a körete nagy kedvencemnek  krémsajtos-kapros változata volt. Nem is hallottam még ilyen ízesítésről, ezért elhatároztam, hogy ezt én bizony ki fogom próbálni. Ámde közbejött a házfestés, a recept a szekrénybe került a többi papír közé, és elfelejtődött. Azonban a héten egyik nap egy sütileírást kerestem, és újra a kezembe került ez az érdekes recept, ezzel a vasárnapi ebéd kérdése el is dőlt. Gyorsan megvan, egyszerű, mégis különleges, és isteni finom!

Zöldborsós csirke krémsajtos-kapros krumplipürével
Hozzávalók:
- 50 dkg zöldborsó (részemről mirelit)
- 4 csirkemellfilé
- 20 dkg bacon
- 2 dl főzőtejszín
- 2 gerezd fokhagyma
- só, bors
- olívaolaj
- 80 dkg burgonya
- 20 dkg natúr krémsajt
- 1,5 dl tej
- 1 csokor kapor
Elkészítés:
A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, sós vízben puhára főzzük. Leszűrjük, hozzáadjuk a krémsajtot és a tejet, és összetörjük. Sózzuk, borsozzuk, majd hozzákeverjük az apróra vágott kaprot.
A csirkemelleket sózzuk, borsozzuk, majd egy nagy serpenyőben olívaolajon oldalanként kb. 5-6 perc alatt készre sütjük. Tálra szedjük, félretesszük. 
A visszamaradt zsiradékon az apróra vágott bacont megpirítjuk, hozzáadjuk az aprított fokhagymát, a borsót, egy kevés vizet, és puhára pároljuk a borsót (kb. 15 perc).
Amikor a borsó megpuhult, felöntjük a tejszínnel, sózzuk, borsozzuk, beletesszük a hússzeleteket, összeforraljuk. Már csak tálalni kell: egy adag krumplipüréhez egy szelet húst és bőséges ragut teszünk a tányérra, és jóízűen elfalatozzuk.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése