2014. augusztus 11., hétfő

Cukkinis, gombás köles dióval


Nemrégiben fedeztem fel magamnak a kölest, nagyon sokféleképpen felhasználható alapanyag, szeretek kísérletezni vele, ezért nagyon megörültem, amikor megláttam, hogy Hadarik Rita szakácskönyvében több ilyen receptet is találtam, de kivételesen nem desszertbe szerettem bele első látásra, hanem egy főtételbe, lenyűgözött a gomba-cukkini-dió trió, muszáj volt azonnal kipróbálnom! Gyorsan elkészül, egyszerű, mégis különleges, és egyáltalán nem mellesleg isteni finom ebéd lett belőle!

Cukkinis, gombás, köles dióval


Hozzávalók:
- 32 dkg köles
- olívaolaj
- só
- 6 dkg darált dió
- 2 közepes cukkini
- 50 dkg gomba
- 2 tk morzsolt kakukkfű
- 2 gerezd fokhagyma
- tarka bors
- 2 dl főzőtejszín
Elkészítés:
A kölest hideg, folyó víz alatt átmossuk, majd egy közepes lábosban olívaolajon pár percig dinszteljük, majd felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, sózzuk. Felforraljuk, majd fedő alatt puhára pároljuk (kb. 15 perc).
A megmosott cukkinit héjastól felkockázzuk, a gombát megtisztítjuk és apróra vágjuk.
Egy nagy serpenyőben olívaolajat hevítünk, majd beletesszük a felaprított zöldségeket. A frissen őrölt tarka borssal, a kakukkfűvel és a fokhagymával együtt, rázogatva pirítjuk. Sózni nem szabad, mert a zöldség és a gomba levet ereszt és nem pirul, hanem fő.
Amikor a zöldségek megpuhultak, hozzáadjuk a kölest, a diót, a tejszínt és néhány percig együtt főzzük őket. És ennyi, készen vagyunk, megvárjuk, amíg kihűl, tálaljuk és gyorsított ütemben eltüntetjük a finom ebédet!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése