2014. augusztus 17., vasárnap

Francia almatorta


Tegnap lazítós napot tartottam, eszem ágában nem volt olyan sütit készíteni, amely miatt órákat kellett volna a konyhában tevékenykednem. Most kivételesen nem csokis változatban gondolkodtam (de csak azért nem, mert csoki tartalmazó fagyit is készítettem:-)), a nem túl meleg idő miatt úgy gondoltam, hogy nekem most valamilyen simogató melegséget hordozó desszertre van szükségem, és lelki szemeim előtt megjelent egy gőzölgő almatorta képe. Erről eszembe jutott, hogy nemrégiben láttam egy idevágó receptet, amelynek legfőbb erénye az, hogy villámgyorsan készen van. Hamarosan rá is leltem a keresett finomságra itt, nem volt más hátra, mint nekiállni a sütésnek. Valóban percek alatt készen van, és isteni finom, csak a hangyányi probléma van vele, hogy nagyon gyorsan fogy...

Francia almatorta

Hozzávalók:
- 11 dkg liszt
-  fél cs sütőpor
- csipet só
- 4 nagy alma
- 2 tojás
- 15 dkg cukor
- 3 ek rum (én nemes egyszerűséggel elfelejtettem beletenni a tésztába, de így is nagyon finom lett)
- 1 tk vaníliakivonat
- 11,5 dkg olvasztott vaj
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Kivajazunk egy 26 cm-es tortaformát.
Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport és a sót. Az almákat meghámozzuk és felkockázzuk.
Egy nagy tálban habosra keverjük a tojásokat a cukorral, a rummal és a vaníliaaromával. Hozzáadjuk a lisztes keverék felét, majd az olvasztott vaj felét. Ezután a lisztes keverék másik fele, majd a vaj másik fele következik, végül az almakockákat is belekeverjük a masszába. 
A tésztát beleöntjük a tortaformába, elsimítjuk a tetejét, betoljuk a sütőbe és kb. fél óra alatt készre sütjük. Kihűtjük, szeleteljük, tejszínhabbal tálaljuk, gyorsított ütemben elpusztítjuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése