2014. augusztus 20., szerda

Fűszeres kenyér (pain d'epice)

Augusztus 20-át természetesen mindenképpen kenyérsütéssel akartam ünnepelni. Az eredeti terv az volt, hogy Limara zseniális könyvéből készítek el egy receptet, azonban közbejött az a probléma, hogy tegnap nagyon fáradt voltam és hamar lefeküdtem, ergo nem készült el az öregtészta (lánykori nevén a kovász) a kenyérhez, ezért törölnöm kellett a projektet. Nem kellett sokat gondolkodnom, hogy mit süssek helyette, mert éppen az eheti Nők Lapját lapozgattam, és azonnal beleszerettem egy villámsebesen elkészíthető, mégis különleges kenyerbe. Semmi különleges hozzávaló nem kellett hozzá, ezért nem volt semmi akadálya annak, hogy azonnali hatállyal nekiálljak a sütésnek. Percek alatt elkészült a tészta, isteni illatok terjengtek a konyhában, alig vártam, hogy elkészüljön a kenyér, gyors fotózás, szeletelés, habzsolás, és máris szép lett az ünnep!

Fűszeres kenyér (pain d'epice)
 
 Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 2 tojás
- 15 dkg méz
- 1 dl tej
- 5 dkg vaj
- fél cs sütőpor
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk őrölt gyömbér
- szerecsendió
- csipet só
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sót, a sütőport, a fahéjat, a gyömbért, belereszeljük ízlés szerinti mennyiségben a  szerecsendiót.
A vajat és a mézet egy kis lábosban olvasszuk meg, de ne forraljuk.
Egy nagy tálban enyhén felverjük a tojásokat, hozzáadjuk az olvasztott vajas-mézes elegyet, a tejet, és a lisztes keveréket. És ennyi, készen vagyunk.
Egy püspökkenyérformát kibélelünk sütőpapírral, beletesszük a tésztát, betoljuk a sütőbe, és kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Egyszerű, de különleges és finom kenyér, érdemes kipróbálni!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése