2014. augusztus 10., vasárnap

Kávés, kókuszos nápolyi


Imádom a nápolyit, régebben nem kevés összeget költöttem a boltban kapható zacskós finomságra de amióta egyszer elkészítettem a házi változatot, már nem vagyok hajlandó megvenni a tucatárut, inkább elkészítem a sokkal ízletesebben itthon. Azért is szeretem a műfajt, mert nagyon könnyen elkészíthető (hiszen "csak" a töltelékkel kell időt tölteni, az ostyalapokat készen veszem a boltban), és végtelen variációja van. Amikor Hadarik Rita szakácskönyvét átlapoztam, azonnal tudtam, hogy ezt a változatot nekem most és azonnal ki kell próbálnom! Így is történt, néhány perces munkával isteni finomság készült!

Kávés, kókuszos nápolyi

Hozzávalók:
- 2 dl tej
- 25 dkg vaj
- 15 dkg cukor
- 1 presszókávé (nálam 1 dl)
- 1 tk vaníliakivonat (vagy 1 vaníliarúd kikapargatott belseje)
- 25 dkg kókuszreszelék 
- 3 dkg kukorciakeményítő
- 6 ostyalap
Tetejére:
- 20 dkg étcsoki
- 1 dl tejszín
- 2 ek kókuszreszelék
Elkészítés:
Egy lábosban a tejet a vajjal, a cukorral, a kávéval és a vaníliával felforraljuk, belekeverjük a kókuszreszeléket, és 1-2 percig főzzük. Végül a keményítőt is beleszórjuk, és a krémet besűrítjük.
Egy tálcát kerítünk 2 ostyalapot teszünk rá, megkenjük a krém felével, újabb 2 ostyalap, majd a krém másik fele. A tetejére mehet a maradék 2 ostyalap, leterítjük sütőpapírral, majd egy másik tálcát teszünk a tetejére, 1 órára irány a hűtő, hogy megdermedjen a krém.
A mázhoz a csokit vízgőz fölött megolvasztjuk, a tejszínnel simára keverjük, kicsit kihűtjük, majd a nápolyi tetejére simítjuk, kókuszreszelékkel meghintjük. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és habzsoljuk. Vigyázat, függőséget okoz!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése