2014. augusztus 7., csütörtök

Mandulás csiga


Teljesen mást terveztem sütni reggelire, de első látásra beleszerettem Édesem receptjébe, pontosabban a képbe zúgtam bele, és tudtam, hogy ezt nekem most és azonnal el kell készítenem. Meg is tettem, bár kicsit macerás volt a kelesztések miatt, de alapvetően nagyon gyorsan összedobtam egy mennyein finom reggelit, ami természetesen viharos gyorsasággal elpárolgott...


Hozzávalók:
Tésztához:
- 1,75 dl langyos víz
- 1 cs porélesztő
- 10 dkg cukor
- 6 dkg joghurt
- 1 db tojás
- 55 dkg liszt
- 1/2 tk só
Töltelékhez:
- 10 dkg darált mandula
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk őrölt gyömbér
- 10 dkg cukor
- 5 dkg olvasztott vaj
Tetejére:
 - 1 db tojás 
Elkészítés:
A langyos vízbe belekeverünk 1 tk cukrot, beleöntjük az élesztőt, és felfuttatjuk.
Egy nagy tálban elkeverjük a lisztet a sóval, majd hozzáadjuk az olajat, a tojást, a joghurtot, végül az élesztős vizet, és begyúrjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, meleg hely, egy óra kelesztés.
A töltelék hozzávalóit  a vaj kivételével összekeverjük egy kisebb tálban.
A megkelt tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk, megkenjük az olvasztott vajjal, egyenletesen elosztjuk rajta a tölteléket, bejgliszerűen feltekerjük, majd csigákat vágunk belőle.
Sütőpapírral borított tepsire sorakoztatjuk a csigákat, letakarjuk tiszta konyharuhával és két óra kelesztés következik. Ha letelt az idő, felvert tojással megkenjük a csigák tetejét, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 20 perc alatt készre sütjük. Egy pohár tejjel/kakaóval isteni finom reggeli/vacsora!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése