2014. augusztus 23., szombat

Sárgadinnye fehér csokis sajtkrémmel


Kinek van már energiája péntek este sütni? Nekem tegnap már nem volt, ezért valami nagyon gyorsan összedobható finomságot kerestem. A zöldségesnél nagyon szép sárgadinnyét vettem, ezért egyértelmű volt, hogy belőle kell valamit alkotnom.  Nem igazán volt ötletem, de szerencsére éppen a konyhaasztalon hevert a Vidék íze c. újság, amelyben ráleltem a keresett receptre: nem kell bekapcsolni hozzá a sütőt és gyorsan megvan. Ennyi elég is volt ahhoz, hogy haladéktalanul nekiiálljak a nasinak. Alig győztem kivárni, hogy megkóstolhassam, és nem csalódtam: isteni finom desszert lett belőle!

Sárgadinnye fehér csokis sajtkrémmel


Hozzávalók:
- 1 kg sárgadinnyehús (egy nagyobb sárgadinnye, félbevágva, kimagozva)
- 10 dkg fehér csoki
- 2 dl tejszín
- 2 lap zselatin
- 12,5 dkg natúr krémsajt
- 8 dkg porcukor
- ostyarudak a díszítéshez
Elkészítés:
Kevés hideg vízbe áztatjuk a zselatinlapokat.
A tejszínt kemény habbá verjük.
Egy nagyobb tálban habosra keverjük a krémsajtot a cukorral, óvatosan hozzáforgatjuk a tejszínhabot.
A zselatint kicsavarjuk, majd kevés, friss, hideg vízben felmelegítjük.
Gőz fölött megolvasztjuk a fehér csokit, majd beledolgozzuk a a krémsajtos habba. 
A felmelegített zselatinba teszünk 1 ek krémet, elkeverjük, majd hozzáadjuk a krémhez. 1-2 órára hűtőbe tesszük a krémet, hogy kissé megdermedjen.
Egy fagylaltos kanállal gömböket vájunk a dinnye húsából. Poharakat kerítünk, az aljára pár dinnyedarabot teszünk, arra kanalazunk a fehér csokis krémből. A tetejére ismét néhány dinnyegömb kerül, majd egy éjszakára mehet a hűtőbe a nasi. Másnapra már csak a kanalazás és az elégedett mosoly, majd a finomság hűlt helye marad...


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése