2014. szeptember 18., csütörtök

Ananászos csirkecurry


Különleges érzések fűznek az ananászos csirkecurry-hez, mert ez volt az első étel, amit elkészítettem egykoron. Közel sem mozogtam ilyen otthonosan még a konyhában, ezért a "főzés" abból állt, hogy olajon megpirítottam a besózott, borsozott csirkemellet, megszórtam kész curryporral, felöntöttem vízzel, egy idő után belehelyeztem a konzervananászt, és halálosan büszke voltam magamra, hogy milyen ügyes kislány vagyok. Nos, ma már ragaszkodom az igazi ízekhez, így a fentiekből csak a hús és a konzervananász maradt meg, amikor megláttam ezt a receptet a Kifőztük-ben, és elkapott a nosztalgia. Kicsit bonyolultabb volt elkészíteni a finom ebédet, mint pár évvel ezelőtt, de össze sem lehet hasonlítani az ízélményt!

Ananászos csirkecurry

Hozzávalók:
- 60 dkg csirkemellfilé
- 1 hagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 tk őrölt gyömbér
- 1 tk kurkuma
- 1/2 tk garam marsala
- 1/2 tk Cayenne-bors (nekem nem volt, helyette pirospaprikát használtam)
- 1/2 tk koriandermag
- 8 szem kardamommag
- 4 dl kókusztej
- 2 dl víz
- egy kisebb konzerv ananász (vagy 20 dkg friss)
- 15 dkg kókuszreszelék
- 1 tk kukoricaliszt
Körethez:
- 20 dkg rizs
- 8 szem szegfűszeg
- 4 szem kardamommag
 - só
- olívaolaj
Elkészítés:
A csirkehúst megmossuk, szárazra töröljük, kisebb kockára vágjuk és besózzuk. 
A vöröshagymát és a fokhagymát apróra vágjuk. A koriander- és kardamommagot mozsárban összetörjük. Egy kisebb tálban botmixerrel pürésítjük a hagymákat, és a fűszereket. kevés sót adunk hozzá. 
Egy nagyobb serpenyőben olívaolajat hevítünk, fehéredésig pirítjuk a húskockákat, majd kivesszük és félretesszük. Kevés olajon kb. 2 percig pirítjuk a fűszerpasztát, majd beleforgatjuk a húst. Felöntjük a kókusztejjel és a vízzel, közepes lángon, lefedve 35 percig főzzük. 
Közben elkészítjük a köretet. Egy fazékban felhevítjük az olajat, 1 percig pirítjuk rajta a szegfűszeget és a kardamomot, majd hozzáadjuk a rizst. További 1 percig sütjük, majd felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel. Sózzuk, és lefedve, kis lángon kb. 15 perc alatt készre sütjük.
Ha letelt a 35 perc, a húshoz adjuk a felkockázott konzervananászt és a kókuszreszeléket. A kukoricalisztet csomómentesre keverjük 1-2 evőkanálnyi szafttal, fokozatosan adunk hozzá egy merőkanálnyit a léből, majd visszaöntjük a serpenyőbe, és az egészet elkeverjük. Megvárjuk, míg besűrűsödik, aztán elzárjuk a gázt.
Készen vagyunk, már csak tálalni kell : egy adag illatos rizshez adjuk egy szép adag csirkecurryt, és lassan, teljes mértékben átélve az ízélményt, fogyasszuk el a mennyei ebédet!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése