2014. szeptember 6., szombat

Mogyorós csirkecomb paprikás rizzsel


Mit lehet ilyen mocsok időben csinálni? A kutyussal kettesben kellett elcsapnunk az időt. Neki sem volt kedve semmihez, nekem sem, az olvasás nem kötött le, a filmnézést estére terveztem, a blogíráshoz sem volt ihletem, már A szállító című förmedvény sorozatot is végignéztem a rémes Osvárt Andreával, amikor hirtelen elemi erővel tört rám a főzési vágy. Nem hezitáltam sokat, előrehoztam a vasárnapi ebédnek szánt fogás elkészítését (ha holnapra nem változik az idő, most improvizálhatok majd valamit, de ez most már mindegy). A Vidék íze legújabb számában leltem rá erre az egyszerű, mégis különleges receptre, amelyet könnyű elkészíteni, és nagyon finom. A panírozási technikámat viszont még fejleszteni kell, mert egyszerűen nem akart rajta maradni a husin az a mennyei mogyorós bunda...

-
Mogyorós csirkecomb paprikás rizzsel

Hozzávalók:
- 20 dkg rizs
- 4 csirkecomb
- 15 dkg sós földimogyoró
- 10 dkg kókuszreszelék
- 3 tojás
- 1 csokor újhagyma
- 1-1 piros, sárga és zöld paprika
- 2 ek cukor
- 2,5 dl narancslé
- 1 citrom leve
- 5 dkg szezámmag
- 1 tk őrölt chili
- 1 tk pirospaprika
- só, bors, olaj
Elkészítés:
A rizst kifőzzük (olajon megpirít, vízzel felönt, vegetát hozzáad, lefed, megvárja, amíg elfő a víz)
Egy tálban összekeverjük a durvára vágott földimogyorót a kókusszal, a chili-vel, a pirospaprikával, sóval, borssal. 
Egy tepsibe sütőpapírt terítünk, kevés olajjal megkenjük. 
Megmossuk és leszárítjuk a csirkecombokat. Először a felvert tojásba, majd a fűszeres mogyoróba fogatjuk (jó lenne, ha valaki felhomályosítana, mit rontok el, nekem egyszerűen nem tapadt rá a panír a húsra, pedig mindent úgy csináltam, ahogyan a recept írta...). Az előkészített tepsibe tesszük és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt készre sütjük (félidőben óvatosan megfordítjuk őket).
A zöldségeket felaprítjuk. Egy nagy serpenyőben karamellizáljuk a cukrot. Felengedjük a narancslével és a citrom frissen facsart levével. Kevergetve beforraljuk. Beletesszük a zöldségeket, sózzuk, borsozzuk, roppanósra pároljuk, megszórjuk szezámmaggal és beleforgatjuk a rizsbe.
Készen vagyunk, tálalhatunk: egy csirkecombhoz egy adag rizst teszünk a tányérra, és máris habzsolhatjuk ezt a különlegesen finom étket. Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése