2014. szeptember 30., kedd

Sütőtökös kakaós kuglóf



Bevásároltam a bioboltban - úgy kellett felmosni, amikor megláttam a számla végét, de mindegy, ha már életmódot váltunk, csináljuk rendesen - , főleg a lisztek között néztem körül alaposabban. Próba gyanánt vettem kilófaló lisztet, és elhatároztam, hogy egy kuglóf elkészítésénél fogom először használni (miért éppen kuglóf? csak!). Most készítettem egy szép adag sütőtökpürét, ezért kézenfekvő volt, hogy azt használjam fel. Erre eszembe jutott, hogy Ildikónál milyen jó receptet láttam, nem is haboztam sokat, hétvégén el is készítettem a finomságot. Nem csalódtam, mennyei reggeli lett belőle!

Sütőtökös kakaós kuglóf


Hozzávalók:
- 25 dkg liszt (részemről kilófaló)
- 2 ek kakaópor
- 13 dkg sütőtökpüre
- 5 dkg porcukor
- 4 dkg vaj
- 1 dl tej
- 3 dkg élesztő
- 1 tojássárgája
- 1 csipet só
- 1 tk vanília aroma
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, és felfuttatjuk.
Egy nagy tálban összekeverjük a lisztet a sóval, hozzáadjuk a porcukrot, a tojássárgáját, a sütőtökpürét,  a felolvasztott vajat, a vanília aromát és az élesztős tejet. Bedagasztjuk a tésztát, tiszta konyharuha, meleg hely, fél óra kelesztés.
A megkelt tésztát elfelezzük, az egyikbe beledolgozzuk a kakaóport. Lisztezett felületen külön-külön kinyújtjuk  a tésztadarabokat, majd egymásra helyezzük őket, összenyomkodjuk, és szorosan feltekerjük. Beletesszük a kuglófformába, a tészta végeit jól összenyomjuk, hogy ne nyíljon szét sütés közben. Tiszta konyharuha, 20 perc kelesztés.
A megkelt tésztával töltött kuglófformát betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, szeleteljük, egy pohár tejjel/kakaóval mennyei reggeli/vacsora!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése