2014. október 16., csütörtök

Csokis banánkenyér


Teljesen mást terveztem reggelire készíteni, azonban maradt még egy szép adag banán, amivel kezdeni kellett valamit, nem hezitáltam sokat, mert eszembe jutott, hogy a BBC Good Food magazinban láttam egy ínycsiklandozó receptet, amit mindenképpen ki akartam próbálni. Amúgy is különleges érzelmi kötelék fűz a banánkenyérhez, annak idején ez volt az első kenyérféleség, amit elkészítettem Nigella szakácskönyvéből. Azóta is nagy rajongója vagyok a műfajnak, gyorsan összeállítható, kiválóan variálható finomság, örömmel kísérletezek vele. Ezúttal sem kellett csalatkoznom, de luxe reggeli lett belőle!

Csokis banánkenyér

Hozzávalók:
Tésztához:
- 1 dl olaj
- 17,5 dkg cukor
- 17,5 dkg liszt
- 4 ek kakaópor
- 1 tk szódabikarbóna
- 10 dkg étcsoki apróra vágva
- 2 banán
- 5 tojás
- 0,5 dl tej
Mázhoz:
- 10 dkg tejcsoki
- 1 dl tejföl
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy püspökkenyér - formát kibélelünk sütőpapírral.
Egy kisebb edényben összekeverjük a cukrot, lisztet, szódabikarbónát, kakaóport és az apróra vágott csokit. 
Egy nagy tálban összetörjük a meghámozott és felkarikázott banánt, hozzákeverünk 3 egész tojást, 2 tojás sárgáját, majd hozzáadjuk az olajat és a tejet. 
Egy kisebb edényben kemény habot verünk a 2 tojásfehérjéből.
A banános masszához adjuk a lisztes keveréket, majd óvatosan hozzáforgatjuk a fehérjehabot. A tésztát beleöntjük a sütőformába, betoljuk a sütőbe, és kb. 50 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). 
A kihűlt piskótát egy tálcára tesszük.
A mázhoz gőz fölött megolvasztjuk a tejcsokit és a tejfölt, és megkenjük vele a tészta tetejét. Szeleteljük, habzsoljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése