2014. október 21., kedd

Fűszeres almakrémleves



Nem igazán szeretem a levest, de amikor atyám beállított egy hatalmas adag almával és én elkezdtem receptek után kutakodni a gyors felhasználás érdekében, a szemem elé került a Vacsi nálam! blog - on készült finomság, és magamat is meglepve úgy döntöttem, hogy nekem ezt most azonnal el kell készíteni! Így is történt, percek alatt elkészültem vele, elsőre kicsit furcsa volt az íze, de nagyon gyorsan rájöttem, hogy milyen finomságra leltem. Elvileg hidegen is jó, erről nem tudok nyilatkozni, mert én azon melegében bekanalaztam!

Fűszeres almakrémleves

Hozzávalók:
- 4 db közepes, kissé savanykás alma
- 2 ek kukorciakeményítő
- 2 dl főzőtejszín
- 2 dl tej
- 4 dl víz
- 4 dkg vaj
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk őrölt szegfűszeg
- 2 ek (barna) cukor
- csipet só
- 2 tk citromlé
- pirított mandulaszeletek a díszítéshez
Elkészítés:
Az almákat meghámozzuk és felkockázzuk, majd egy tálban a 4 dl vízhez és a citromléhez adjuk.
Egy lábosban felhevítjük a vajat, megolvasztjuk rajta a cukrot, azután hozzáadjuk az almakockákat. A levet ne öntsük ki, mert később azzal fogjuk felönteni az almákat!
Félpuhára pároljuk az almát, felöntjük a citromos lével, a fahéjjal és a szegfűszeggel ízesítjük. Puhára főzzük, majd levesszük a gázról, botmixerrel pürésítjük. 
Egy kancsóban összeöntjük a tejet és a tejszínt, hozzákeverjük a keményítőt, majd az elegyet hozzáadjuk az almaleveshez. 
És ennyi,  készen vagyunk, a tetejét megszórjuk pirított mandulával, és már kanalazhatjuk is a finomságot!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése