2014. október 11., szombat

Kelt kakaós csiga



Kakaós tekercs nélkül lehet élni, csak nem érdemes. Hatalmas rajongója vagyok ennek a finomságnak, nem véletlen, hogy ezt a receptet néztem meg először Limara zseniális szakácskönyvében (ami szerintem alapmű lesz a péksütemények tekintetében nagyon rövid időn belül, ha egyszer lesz lányom, tuti biztos ez lesz az első szakácskönyv, amelyet kipróbáltatok vele, hogy tisztában legyen az alapokkal). Természetesen az első lehetséges alkalommal  megsütöttem, még az sem tartott vissza, hogy a sajnálatosan felszaladt kilók (na meg az egészség, de lányból vagyok, tehát ez csak másodlagos ok) miatt száműznöm kellett a konyhámból a sima lisztet (még van pár darab belőle, bánatosan szoktam nézegetni őket, de majd csak megszokom az új spájztagokat is), inkább kíváncsian vártam, milyen íze lesz a kímélőre hangszerelt kedvencnek. Nos, hazudnék, ha azt mondanám, hogy a régi, megszokott ízélményt nyújtja, de meglepően finom lett, és apukám is túlélte a kóstolást. Egy újabb alapdarab került a családi recepttárba.

Kelt kakaós tészta



 Hozzávalók:
Tésztához:
- 2,5 dl langyos tej
- 6 dkg (barna) cukor
- 2,5 dkg élesztő
- 50 dkg liszt (részemről kilófaló)
- csipet só
- 1 egész tojás
- 1 tojássárgája
- 8 dkg olvasztott vaj
Töltelék:
- 7 dkg olvasztott vaj
- 10 dkg porcukor
- 7 dkg kakaópor
Tetejére:
- 1 dl tej
- 1 tk vaníliakivonat
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk  a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet (stréberek szitálják csak nyugodtan, én ehhez túl kényelmes vagyok), elkeverjük a sóval, majd hozzáadjuk a cukrot, az egész tojást, a tojássárgáját, az olvasztott vajat és az élesztős tejet. Begyúrjuk a tésztát, majd tiszta konyharuhát terítünk reája, és 45 percet pihenni hagyjuk meleg helyen.
A megkelt tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk, megkenjünk az olvasztott vajjal, egyenletesen megszórjuk a porcukorral, majd a kakaóval, bejgliszerűen feltekerjük. Éles késsel kb. 2 cm széles szeleteket vágunk belőle, és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a csiguszokat. Tiszta konyharuha, fél óra  kelesztés.
180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a csigákat, kb. 20 percig sütjük. A tejet felforrósítjuk, hozzáadjuk a vaníliakivonatot, meglocsoljuk velük a tekervényeket, majd még 5 percre mennek vissza a sütőbe. 
Porcukorral megszórva, tejjel/kakaóval fogyasztva tökéletes reggeli/vacsora lesz belőle!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése