2014. október 28., kedd

Zöldalmás-mákos pite



Atyám beállított egy jó nagy rakás almával, természetesen éppen akkor, amikor amúgy is vettem egy nagy zacskó zöldalmát. Szorgalmasan nekiálltam eltüntetni az almahegyet (még jó, hogy szabadságon voltam, volt időm kísérletezgetni), közben pedig összekötöttem a kellemest a hasznossal, körülnéztem a nekem a Blogkóstoló játékon kisorolt blogon almaügyben. Jobbnál jobb recepteket találtam, végül egy almás-mákos pitét néztem ki magamnak, amely könnyen és gyorsan elkészíthető, és nagyon finom! 

Zöldalmás-mákos pite


Hozzávalók:
Tésztához:
- 25 dkg liszt (részemről kilófaló)
- 12,5 dkg vaj
- 1 ek cukor
- 1 tojássárgája
- 1 citrom reszelt héja
- 3 ek hideg víz
Almatöltelékhez:
- 5-6 db zöldalma
- 1 citrom leve
- 3 ek cukor
- 1 tk fahéj
Máktöltelékhez:
- 25 dkg darált mák
- 3 ek cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 1 tk fahéj
- pár csepp citromlé
- 0,5 dl almalé
Tetejére:
- 4 tojásfehérje
- 3 ek cukor
- 1 tk ecet
Elkészítés:
Nem ijedünk meg a hozzávalók listájától, könnyen és gyorsan összeállítható a finom pite, vagyis lazítsunk és essünk neki!
A tészta hozzávalóit egy nagy tálban összegyúrjuk (a vajat hidegen morzsoljuk bele!). A tésztát folpackba csomagoljuk és legalább fél órára betesszük a hűtőbe.
Az almákat héjastól lereszeljük a nagy lyukú reszelőn, Egy lábosba tesszük, megszórjuk a cukorral, hozzáadjuk a fahéjat, feltesszük a tűzre, néhány percig főzzük, amíg az alma levet ereszt.
Egy nagyobb tálban elkeverjük a mákot a porcukorral, hozzáreszeljük a citromhéjat, hozzáadjuk a fahéjat és almalevet. Alaposan elkeverjük, sűrű, de még kenhető masszát kapunk, pár csepp citromlével lazítjuk.
Ha a tészta kipihente magát, kör alakúra nyújtjuk lisztezett felületen. A piteformát kivajazzuk, és kibéleljük a tésztával a peremét is, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, kb. 10 percig sütjük, ha már halványbarna, kivesszük, ráhalmozzuk előbb a mákot, aztán az almatölteléket, visszatesszük a sütőbe, és kb. 20 percig sütjük.
A tojásfehérjéből a cukorral és az ecettel kemény habot verünk. A megsült pite tetejére simítjuk, pár percre visszatoljuk a sütőbe, Kihűtjük, szeleteljük (óvatosan, mert nagyon tömény!), és lassan, de biztosan elpusztítjuk a finom sütit.


Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy találtál kedvedre valót nálam :) Mi nagyon szeretjük ezt a sütit :)

    VálaszTörlés