2014. november 22., szombat

Fahéjas köleskoch szilvamártással




Nagyon rákattantam a kölesre, de tényleg. Mióta rájöttem, hogy az egészséges ételek is lehetnek finomak, folyamatosan keresem azokat a recepteket, amelyekben van egy kis csavar, mert ugye én már csak olyan vagyok, hogy imádok gasztrokalandozni, új dolgokat kipróbálni a konyhában. Ezért amikor rátaláltam a kölesből készült rizskoch receptjére Kakukkfűnél, azonnal tudtam, hogy nekem ez most és azonnal kell! Bevásároltam a zöldségesnél szilvából, és már indulhatott is a főzőcskézés! Nem csalódtam, nagyon finom reggeli lett belőle, felvéve a repertoárba!

Fahéjas köleskoch szilvamártással

Hozzávalók:
Köleskoch-hoz:
- 12,5 dkg köles
- 4 dl tej
- 4 dl víz
- 4 ek eritriol (vagy cukor)
- 4 tojás
- 1 tk fahéj
- 1 csipet só
- 1 tk vanília kivonat
-  kevés vaj a tepsi kikenéséhez
Szilvamártáshoz:
- 50 dkg szilva
- 1,5 tk fahéj
- 3 ek eritrit (vagy cukor)
- 2 dl víz
Elkészítés:
Egy nagyobb lábosba tesszük a tejet, a vizet, 2 ek eritritet (cukrot) és a vaníliakivonatot. Hozzáadjuk a kölest, és lassú tűzön addig főzzük, amíg a köles megpuhul és láthatóan megduzzad (kb. 20 perc), nem kell megijedni, hogy egy kicsit még híg, fel fogja szívni a vaníliás tejet. Lefedjük, teljesen kihűtjük. Ezután beleszórjuk a fahéjat és hozzákeverjük a tojások sárgáját. A fehérjéből a maradék 2 ek eritirittel (cukorral) és csipet sóval kemény habot verünk és óvatosan beleforgatjuk a köleses masszába. Kivajazunk egy 24 x 18-as tepsit, beleöntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 60 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
A mártáshoz a szilvákat megmossuk kimagozzuk, nagyobb darabokra vágjuk. Megszórjuk az eritrittel (cukorral) és a fahéjjal, felöntjük a vízzel. Lassú tűzön, folyamatos kevergetés mellett puhára főzzük a szilvát, és már készen is vagyunk.
A kihűlt köleskoch-ot szeleteljük, megpúpozzuk a szilvamártással, és már habzsolhatjuk is a finomságot, amely reggeliként és desszertként is megállja a helyét.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése